fredag 13 maj 2011

Ute- och innelek

Idag hämtade jag barnen tidigare från dagis då jag slutat tidigt för att jag inte kände mig riktigt pigg, eftersom jag varit lättare förkyld de senaste två dagarna.
Men när jag slutat för dagen efter att jag gjort (nästan) allt det nödvändiga inför lördagen, så kände jag mig betydligt bättre.
Ändå tog det en bra stund innan jag åkte från jobbet då jag inte hade ro att gå hem och lägga mig längre, satt istället kvar och surfade och "störde" Lina då jag tyckte att hellre surfa i sällskap än i ensamheten.
När jag och barnen gick från dagis tog vi en promenad, efter att ha dumpat deras väskor hemma (och haft en dust om vad de skulle ha på sig på huvudet, jag tyckte inte de skulle ut i tjocka mössor).
Senare hamnade vi på deras favoritlekplats.
Ioförsig är alla lekplatser med gungor Sannas favoriter.
William ville inte lämna vagnen utan satt nöjd kvar med sina småkex där medan Sanna bara ville gunga och gunga.
 Länge blev vi kvar där men medan Sanna vägrade lämna gungan så utforskade William sandlådan.
Sedan åkte han rutschkana med sin dagiskompis Charlie, som varit på väg hem men stannade och lekte med oss istället.
Då M-P kom från jobbet så drog William med honom till rutschkanan och där fick pappa åka och åka flera gånger.
 Till slut orkade inte M-P längre och då nöjde sig William att jag åkte med honom.
Oj vad länge sen jag åkt rutschkana ute.
Men kul var det fast jag hade lite fel byxor på då knapparna i bakfickorna skrapade mot kanan vid varje åk.
Under tiden var Sanna nöjd då pappa gav henne fart.
Nämnas bör att sen pappa dök upp så fick inte mamma ge fart till henne längre, hellre fick gungan vara still.
Men leken avbröts av ett telefonsamtal då våra vänner behövde hjälp.
Så när M-P åkte iväg för att hämta Elin och Emma från dagis så övertalade jag barnen att gå hem, det vill säga jag lyfte dem i vagnen under höga protester, för att förbereda middag.
Snart var det highlife hemma med tre glada och energiska två-åringar samt en lika glad och energisk femåring.
Thomas anlände lagom till middagen och efter maten fortsatte busandet, men denna gång ute i korridoren då M-P släppte ungarna lösa.

Hade tänkt ha in en film här men det ville sig inte efter två timmars försök...

Då vi vinkat adjö till våra gäster så tillbringades kvällen för min del med datorn i knät och ESC på tv medan jag lyssnade på barnens prat innan de till slut somnade efter mycket om och men.
Då M-P kom hem från sin träning blev det lite fika och sedan sängen.
// Sargit

Inga kommentarer: