söndag 22 maj 2011

Födelsedagsfika "at our place"

Då undertecknad inom kort fyller år så passade vi på att vika söndagseftermiddagen åt fika med nära och kära.
Det blev en mycket trevlig tillställning med massor av vänner och familj.
Efter att ha spenderat en god stund med prat och alldeles för mycket gott fika så var det dags för den största överraskningen för dagen.
Flera av mina vänner plus familj hade gått och köpt en cykel!
Till saken hör att jag och Sargit pratat länge om att vi borde ha två cyklar plus tillhörande barnstolar för att kunna åka på cykelturer.
Jag hade dock inte minsta lilla aning om att jag skulle få en i present.
Ett jättestort tack till alla inblandade, jag är superglad över min nya cykel.
Här har ni en bild på den, fin va? Pyntad för fest till och med:)
 När jag sedan skulle provcykla lite kom jag ganska snabbt på att min teknik är lite dammig för att uttrycka sig lite milt.
Det var väldigt länge sedan jag ägde en cykel och har sen dess bara cyklat vid enstaka tillfällen, men efter en liten stund kändes jag mig iallafall lite hemma i sadeln.
Notera även den tjusiga hjälmen som jag fick i samma veva, tack även för den.
Medans jag var ute och provcyklade passade barnen på att leka på parkeringen.
Då Max dök upp fick han bråttom in, den stackarn har svårt att komma undan när Sanna och William sätter igång.
Och när även Emma hängde på blev det genast lite övermäktigt.
Vi lyckades faktiskt fånga trion på bild när de satt still alla tre, vilket inte är jättevanligt.
 Sen blev det språngmarsch in till middagen.

Familjen Beutler och även Johan och Stina stannade sen på middag vilken även den blev mycket lyckad med Spaghetti och köttfärssås.. mums..
Avslutar med att än en gång tacka alla som ville komma över och umgås och ett extra stort tack till alla er som var med på min present. Tusen tack!

//M-P

Inga kommentarer: