måndag 31 januari 2011

Samtal från dagis.. igen..

Idag var det så dags igen, de ringde från förskolan och bad oss hämta hem barnen då William var enormt lös i magen.
Vad annat att göra?
Sargit åkte iväg och hämtade kottarna och tog med dem till jobbet.
Därefter kom jag runt 4-tiden och tog över.
Men innan vi begav oss hemåt fick barnen leka en stund i Öppna förskolans lokal.
Medans jag satt och bläddrade i en tidning så passade barnen på att servera fika till sig själva.

Det blev en hel del tandagnissel och skrikande när jag bestämde att det var dags att bege sig då de inte alls ville sluta leka med köksleksakerna.
Idag kände vi oss lite lata så barnen fick äta rester från igår och då det inte räckte till både mig och Sargit köpte Sargit hem pizza när hon var klar på jobbet.
Som tidigare nämnts så är våra barn rätt förtjusta i pizza och när de såg vad som vankades var de inte sena att sätta sig vid matbordet med oss.
Och sen var helt plötsligt dagen över och det var läggningsdags för de små.
 //M-P

2 kommentarer:

Nadja sa...

Vad är det som är ISOOOOO hos lilla prinsen denna gång. Jag är ledig i helgen kan ni inte komma ner då???

Familjen Sundström sa...

Nadja: M-P läser en saga där man visar hur på högt man når :)
Tyvärr, vi har för mycket som måste fixas hemma nu då M-P varit dålig två helger i rad.
Och så är vi barnvakter på lördagen, samt så jobbar jag söndagen.
Får bli en annan gång.
kram
// Sargit