onsdag 19 januari 2011

Beroende...

Jag har blivt beroende av hemnet, hihii.
Ända sen beslutet att börja titta på hus så är jag inne flera gånger varje dag och tittar på hus.
Tyvärr är det inte alltför många hus i den storlek vi önskar i de områden vi skulle kunna tänka oss bo i.
Min stackars make har blivit rejält eländig idag.
Tur att min pappa och Helena kunnat vara här och avlasta honom.
Ikväll var jag på ett informationsmöte angående skogsknopparna, typ skogsmulle fast för de allra yngsta.
Tanken är att det ska startas en sådan grupp här i Märsta för första gången och då har vi anmält Sanna och William dit (och oss föräldrar naturligtvis).
Ska bli skönt att få komma ut lite mer regelbundet i skogen, det är ju något som man lätt prioriterat bort då mycket annat gått före.
Men har man en tid inbokad och några som väntar på en så är det ju lättare att ta sig ut.
Då jag kom hem så var barnen fortfarande vakna, de vägrade ligga i sina sängar utan klättrade ner hela tiden.
När ska de börja somna utan protester egentligen?
De somnade efter en timmas nattning då jag satt i deras rum i fåtöljen.
Vid ett tillfälle så tappade (slängde) båda barnen sina nappar på golvet, varvid William börjar gråta efter sin "tutti".
Sanna klättrar då ner från sängen och plockar upp hans napp och ger den till honom, för att sedan plocka upp sin och klättra självmant upp i sin säng igen.
Storasyster tar hand om lillebror.
Då de väl somnat kunde jag avnjuta den pizza som min pappa köpt åt mig, blev helt ok då man värmde den i ugnen på en het plåt (tack för tipset Lina).
Tusen tack pappa och Helena för all hjälp idag, och för middagen.
Sanna har varit feberfri hela dagen och båda barnen har lekt och stojat på som vanligt.
Så imorgon får de gå på dagis igen så får M-P ligga och kurera sig i sängen hela dagen.
Nu en sista titt på hemnet innan läggdags.
// Sargit

2 kommentarer:

Nadja sa...

Har oxå varit hemnetberoende men de kommer inte in nya objekt varje dag så tat lugnt bara. Barnen kanske är så pass stora nu så middagslur kanske man borde hoppa över. Krameli kram.

mummu sa...

samoin.ainoa mikä mielestäni tällä hetkellä on KATSOMISEN arvoinen,on se rosersberg.hyvä alue lapsille.mp:lle lyhyempi työmatka,asumiskustannukset kohtuulliset,eikä ainakaan vielä asu roskasakkia.hinta kohtuullinen(musta tulis varmaan hyvä meklari)