måndag 24 januari 2011

Inte nu igen...

I eftermiddag ringde de från dagis.
Då båda barnen hade bajsat löst flera gånger så ville de ta det säkra före det osäkra och låta barnen gå hem.
Så det var bara för mig att lämna det jag höll på med och åka iväg och hämta dem.
Tur att min pappa kunde ta hand om barnen sen tills M-P kom hem då jag var tvungen att återvända till jobbet.
Varken Sanna eller William har haft fler sådanna blöjor så antar att det var något de ätit eller så.
Som en av personalen sa så skulle vi avakta till imorgon och händer inget mer så kunde de gå på dagis.
Hoppas att det bara var något tillfälligt, vill inte ha några fler sjukdomar innanför våra dörrar på ett bra tag nu.
Efter jobbet blev jag hämtad av min familj då vi skulle gå på vår tredje husvisning.
Barnen ville inte lämna huset, de trivdes jättebra där.
Det är faktiskt roligt att gå på husvisningar, man får så många nya idéer och ser så mycket fint och framförallt lär sig mycket nytt.
Ikväll var det M-P som läste saga, det började bra och såg jättemysigt ut då jag kikade in.
Men senare fick barnen spunk och bara skrek, mest Sanna då medan William inte ville vara kvar i sängen.
Sanna blev nästan hysterisk och ville bara ha mamma där.
"Mamma shova hä!" upprepade hon flera gånger (samtidigt som hon klappade med handen på sin säng) då jag gick in för att trösta.
Till slut fick jag henne lugn och de fick varsin bok att läsa.
Men en stund senare stod Sanna vid dörren och grät efter "bvaba" blandning av mamma och pappa, hon kunde inte bestämma sig.
M-P gick och la sig bredvid henne och det dröjde inte många minuter innan tre av familjens fem medlemmar sov.
Jag och Max fick mysa i varsin ände av soffan.
// Sargit

2 kommentarer:

Sofie sa...

Ja, visst går tiden fort! Herregud, känns som det inte var längesen som var nyfödda och som små fågelungar..

Vilka söta barn du har! Jättefina. :)

farmor Anci sa...

...hoppas det bara var något de ätit så att de inte är sjuka igen. Kramisar