söndag 9 januari 2011

Frisk luft!

Natten var väldigt lång, vår 180cm breda säng är alldeles för liten för två vuxna och två väldigt rörliga barn!
Som tur är var min älskade make snäll och lät mig sova ut då han och barnen klev upp.
Meningen var inte att sova så länge men jag vaknade först elva!
Behövde nog det.
Medan M-P förberedde lunchen så fick barnen springa av sig och få lite friskluft på altanen.
De njöt i fulla drag!
 Här beundrar de snövallen som blivit efter allt skottande, den håller på att smälta bort nu då det var plusgrader idag.
 Max tog också en liten promenad.
 Glada barn som ränner runt på altanen.
 Nu har jag precis ropat att det är matdags, då kom båda inrusande hungriga som vargar, eller så var det det magiska ordet "makkara" som de hörde.
 Efter lunch så helt plötsligt såg vi hur William satt på golvet och lekte med tekannan medan Sanna smekte honom över håret.
Så sött!
Strax därefter körde M-P barnen till deras morfar och Helena som skulle se efter dem medan vi röjde och ommöblerade här hemma lite.
Då mina krafter fortfarande inte vill som jag vill så hann jag inte klart med det jag tänkt, men en bra bit på vägen kom vi.
Nu står ena växasängen där den ska, så förhoppningsvis om alla blir och håller sig friska så ska även den andra på plats till nästa helg, då premiären för att sova i de nya sängarna blir.
Kvällen avslutades med middag hos min pappa där Sanna återigen fått feber.
Konstigt att febern är borta på morgonen och under dagen men mot kvällen-natten så kommer den tillbaka.
Får börja första arbetsdagen efter jul imorgon med att vabba helt enkelt.
// Sargit

1 kommentar:

mummu sa...

tai tuoda sanna mummulle.