söndag 23 januari 2011

Min hatt och jag

Före jul sprang vi på fina hattar som vi köpte till barnen med tanken att de skulle ha dem på jul och nyår på sig bland annat.
Men de har vägrat att ha något med dem att göra, kanske haft dem några kortare stunder då och då det vill säga i några sekunder då man överraskar dem.
Så de har fått "hänga" i deras rum och sist jag såg dem så låg de under deras sängar.
Så plötsligt i förmiddags så kommer William knatandes med sin mössa på sig.
Strax därefter även Sanna med sin.
Sedan sprang de runt och hade hur kul som helst då de körde sina "fordon" runt i lägenheten.

 Ibland stötte de emot varandra och då skrattade de och bytte riktning eller "körde om" varandra väldigt snyggt.
 På eftermiddagen så åkte vi iväg på kalas, Lina fyller nämligen år idag.
Grattis igen Lina!
För ovanlighetens skull så utforskade William omgivningen själv fast det var mycket folk i huset, medan Sanna kände sig mest trygg i min famn och vägrade lämna den på länge.
Här ser ni födelsedagsbarnet självt med sin yngsta dotter Emma (vår guddotter).

Efter en mycket trevlig eftermiddag, mycket god fika och en massa lekande för barnen så var det plötsligt dags att dra sig hemåt för middag.
Medan jag förberedde maten så roade sig barnen med playdo-leran.
Förövrigt så måste jag bara nämna att William överraskade mig imorse med att ta på sig sina byxor själv!
Detta har han sedan gjort några gånger till idag vid blöjbytena, det enda som man får hjälpa till med är att få upp byxan över baken då blöjan är i vägen.
De börjar bli stora våra små troll.
// Sargit

1 kommentar:

Plingan sa...

Vad duktig lillprinsen är, klä på sig själv! Verkar som ni haft en trevlig helg - Kram!