torsdag 6 januari 2011

Vaknade av en spark i ansiktet

Igår kom jag hem väldigt sent efter en tjejfilmskväll med Lina medan grabbarna hade spelkväll.
Jag kom hem närmare halv tre(!) och var så trött så jag undrar hur jag hittade till sängen.
Imorse vaknar jag av att William sparkar mig i ansiktet i sömnen.
M-P hade hämtat över båda barnen till vår säng utan att jag märkt något.
Trevligt att bli väckt av sina barn men önskar de skulle väcka en mer ömsint än med en spark i ansiktet, hihii.
Var tvungen att kliva upp strax efter nio då vi vinkade adjö till svärmor som skulle åka hem med flyget.
Barnen och jag satte oss vid frukostbordet medan M-P körde sin mor till flyget.
Sanna och William båda frågar hela tiden "farmor?" eller "mummu?" och då jag förklarat för sjuttioelfte gången att farmor åker med flygplanet hem idag och att pappa kör henne till flygplatsen, så börjar Sanna säga "mummu plyplan, pappa he".
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

...å så var farmor på hemmaplan igen och saknar sina små gosegrisar . Stora kramisar till er alla och mycken tack.