torsdag 6 januari 2011

Familjeutflykt till Sollentuna simhall

Då både jag och Sargit var lediga idag, så bestämde vi oss för att åka iväg på en liten utflykt.
Målet för dagen var Sollentuna simhall, där vi fått höra att de har en trevlig barnpool.
Så efter att jag skjutsat min mor till flygplatsen så packade vi ihop och begav oss till simhallen.
Vi hade tidigare gjort upp med familjen Beutler att vi skulle träffas där, och lyckades tajma in det så väl att vi möttes på parkeringen utanför.
Det visade sig att ryktet stämde och det var en jättefin simhall med en stor och rolig barnavdelning.
Dock var varken Sanna eller William på sitt allra bästa humör, vilket gjorde att de var ganska famniga och inte alls sugna på att leka i vattnet på egen hand.
Desto mer leksugen var den yngste medlemmen i den Beutlerska familjen.
Emma for runt som en tokig och utforskade allt inom räckhåll.
Själv tyckte jag faktiskt att det var lite väl kallt vatten, iallafall för att vara tänkt för små barn.
Det dröjde inte heller alldeles för lång tid innan barnen stod och huttrade, så vi beslutade att det fick räcka för den här gången.
När vi sedan var duschade och påklädda allihopa, bestämde vi oss för att göra sällskap till Sollentuna centrum och äta lunch.
Efter ombyggnationen där så har även de fått en "Foodcourt" med en väldans massa matkedjor att välja mellan.
Mycket praktiskt om man har svårt att enas om var man ska äta.
Efter att alla ätit sig mätta skildes så våra vägar åt då Tomas och Lina ville titta lite på badkläder medans jag och Sargit styrde färden vidare mot IKEA i barkarby.
Vi hade ett par saker som vi skulle köpa därifrån, men varken det ena eller det andra fanns på lager.
Märkligt bara att man ändå kommer spendera pengar där fast de inte har vad man söker efter just för tillfället.


// M-P

1 kommentar:

Moster Tina sa...

Haha... på IKEA finns det alltid något att köpa! Attans att Kamprad hann komma på idén före mig!