onsdag 26 januari 2011

Matlek

Imorse försov vi oss, vaknade några minuter före åtta!
Vid den tiden brukar barnen sitta och äta frukost.
Men fast vi inte stressade så var vi på dagis bara tio minuter senare än vanligt och barnen han precis med på dagens utflykt.
På jobbet möttes jag av lite julstämning då denna fina amaryllis (tror jag det är) blommade för andra gången.
 På eftermiddagen hann jag förbi Märsta centrum då jag var på en uppiggande promenad och lite jobb ärenden.
Då kikade jag in i leksaksaffären som har lagerrensning och hittade leksaksmat i trä som jag letat efter sen före jul.
De var för halva priset och de sista två (den ena med grönsaker den andra med bröd med mera) som var kvar på hyllan, ibland ska man ha tur också.
Barnen blev nöjda med mammas present och lekte på olika sätt med dem.
Sanna satte igång att "laga" mat, då måste man ju skära moroten i bitar ju.
 Medan William roade sig med att plocka i alla delarna i kartongen igen, flera gånger om.
 Tyvärr plockade han bort även det som Sanna höll på med så hon blev mindre lycklig.
 Efter maten hade vi en stund för gos men sedan skulle jag återigen iväg på ett möte.
Denna syn lämnade jag bakom mig då jag gick.
Vi har kommit överens med personalen på dagis att de korta dagarna, det vill säga onsdag och fredag, så behöver barnen inte sova middag om de inte somnar på en gång och om de sover får de inte sova länge.
Detta då vi haft flera tuffa kvällar då barnen vägrat somna.
Ikväll gav det resultat då båda somnade redan klockan åtta och utan protester!
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Oj vad härligt att mötas av denna fina bild av amaryllisen även om jag tycker mycket om att se vad mina barnbarn hittat på..