söndag 16 januari 2011

Husjakt och barnvakt

I eftermiddag åkte vi iväg till familjen Beutler, Sanna somnade i bilen på vägen ner men inte William.
Då vi kom fram så försökte M-P länge med att få William också att sova, till slut lyckades han.
Strax därefter gav jag och M-P oss iväg på vår första husvisning.
Ja, nu har vi på allvar börjat titta på hus, börjar bli lite trångbott hos oss.
Så här såg det ut då vi lämnade barnen i Linas trygga vård.
Huset var fint och jag kan se oss bo där, men det är mycket som behöver åtgärdas.
Lite skrämmande tanke ändå att se oss som husägare med allt det innebär, eller som någon uttryckte det "det är en dyr hobby man skaffar sig med hus".
Alltid något som behöver göras.
Vi får väl se vad framtiden har med sig för oss...
Då vi kom tillbaka en timma senare så möttes vi av denna mysiga syn.
M-P skulle iväg på dansen sen men jag och barnen stannade kvar resten av kvällen.
Lina som fört en kampanj en längre tid på mig, om att skaffa mig ett ansiktskonto, fick sin vilja igenom ikväll (som många redan upptäckt till sin förvåning, vissa mer eller mindre chockade).
Så nu har även jag trillat dit, sorry alla i "våga vägra facebook" klubben.
Men vi får väl se hur aktiv jag blir där, kan tänka mig att det blir en del i början men att det sen planar ut.
Jag lovar i alla fall att det inte ska få komma emellan mig och bloggandet.
Ikväll skötte M-P sagoläsningen och nattningen, själv satt jag beredd på att byta mindre väldoftande blöjor, och jag behövde inte vänta länge efter att lampan släckts i barnens rum innan den första ropade "bajs!" senare hördes det även "kakka" från en liten barnamun.
William somnade först som vanligt medan Sanna kämpade på till närmare tio!
Hon var så söt då hon riktigt smög sig ur sängen och stod och "spionerade" på oss genom dörrglipan.
Vi hade inte hört henne stå där om hon inte råkat komma åt grinden lite grann.
Då jag gick dit för att lyfta henne i sängen så tittar hon upp på mig med en så söt oskyldigt glad blick så mitt mamma hjärta bara smälte.
Det slutade med att jag la mig bredvid henne i sängen och vi mös en stund, innan hon vände ryggen åt mig och somnade.
// Sargit

2 kommentarer:

Thomas sa...

Även Emma höll ut till tiotiden igår, Elin nästan lika länge. Vi får se om det över huvud taget går att få liv i dem när vi ska väcka dem om en liten stund... det lär inte bli så muntert i vilket fall. :/

mummu sa...

katsotteko muitakin taloja noin niinkuin vertailun vuoksi,vai ettekö enään haluakkaan tyynen ja arvin taloa.
nyt taitaa olla mukavampi saada lapset nukkumaan kun voi mennä viereen.lapsikin tuntee itsensä turvalliseksi.olisikin ollut vähän hankalaa kivuta häkkisänkyyn