fredag 28 januari 2011

En (nästan halv) dag på jobbet

Idag fick båda barnen följa med mig till jobbet.
Detta då William återigen hade väldigt lös mage, men bara på morgonen verkar det som.
Ville i alla fall ta det säkra före det osäkra och beslutade mig då för att ha båda hemma.
Men då jag hade några små saker jag var tvungen att få färdigt (då jag numera inte har för vana att ta med mig jobbdatorn hem tyvärr) så packade jag ihop oss efter frukost och vi åkte till jobbet.
Vilken lycka då barnen såg att jag hade ballonger på kontoret, snabbt som bara den begärde de att jag skulle blåsa upp ballonger åt dem.
Snäll mamma som man är så lyder man sina barn, med baktanken att då är de sysselsatta en stund.
 Det fungerade tills William kom på hur kul det är att smälla ballonger, men ingen av dem verkar vara ballongrädda i alla fall.
Sanna plockade snällt upp ballongresterna och slängde dem i sopkorgen.
Sen såg Sanna min pennor på bordet, då var det dags att plocka fram lite papper till dem också.
 Jag hann faktiskt med det viktigaste medan barnen roade sig på olika sätt, men snart börajde de ledsna.
Då fick de sitta på mitt skrivbord och se om de såg någon bekant där.
 Deras tålamod fick belöning snart då vaari dök upp.
Han hade varit hos tandläkarn och anslöt sig till oss inför lunchen.
Lagomt till dess var jag färdigt med dagens två timmar långa arbetspass och packade då ihop oss och promenerade till Brödboden för lunch.
På vägen hem somnade barnen i bilen och för tillfället sova färdigt ute på altanen.
Nu vaknade William och snart kommer nog Sanna också vakna, så på återskrivande.
// Sargit

1 kommentar:

Sara sa...

ååh vilka härliga ungar =) sååå goa! kul att hitta fler tvillingbloggare=)