lördag 29 januari 2011

Hipp hipp hurra till Isabella på födelsedan!

Förmiddagen försvann snabbt för min del då jag jobbade.
När jag kom hem så visade det sig att barnen inte var så sugna på att sova middag, som vanligt, så de slapp göra det.
Min mamma kom och hälsade på sina barnbarn och passade då på att öva upp sina konstnärliga talanger, då William envisades att hon skulle rita med honom.
 Idag skulle vi, som rubriken redan avslöjat, gå på kalas.
M-P:s guddotter Isabella har nämligen fyllt hela sex år, återigen vart tar tiden vägen?
Men då de bor i Kallhäll så passade vi på att ta en kort omväg via Ikea då det var några små saker vi skulle ha.
Det var nästan fullt på parkeringen, det har jag inte varit med om så ofta.
Tur då att vi visste vad vi skulle ha och kunde börja med att fika i lugn och ro och låta barnen vakna till efter tuppluren i bilen.
Snart var det dock full fart på våra små troll som ni kan se.
 Snabbt roffade vi sedan åt oss det vi skulle ha och fortsatte till Kallhäll.
I dörren möttes vi av en glad Isabella som stolt sa att hon minsann var sex år nu.
 Barnen var väldigt blyga plötsligt och jag fick inte lämna dem ensamma i lekrummet som fanns.
Då Rebecka lekte så fint med Sanna och allt verkade frid och fröjd så tog jag några steg ifrån dörröppningen, men då blev det panik hos Sanna.
Det gick sedan snabbt över då jag kom in igen.
Här busas det för fullt med de "stora" barnen.
 Det fanns en fin pall/trappa i rummet som blev en väldigt populär klätterställning.
Där passade barnen även på att posera lite för kameran, mer eller mindre frivilligt som ni ser.
Mammiga blev barnen också under kvällen, konstigt att man så lätt blir van att äta kall mat själv då man har småbarn...
 Efter maten lättade famnigheten något då alla barnen var upptagna med att utforska M-P:s i-phone.
 Tårta blev det också så klart, den andra för Isabella som tidigare på dagen haft kalas för sina vänner.
 Vid paketöppningen satt båda barnen och tittade nyfiket på, men William hann smita just då kameran kom fram.
 Efter fikat var det dags att svida om till pyjamas för barnen.
Sanna var mindre samarbetsvillig då hon hittade en kastrull som hon tyckte var en potta.
Hon envisades att man måste ju gå på pottan flera gånger, vilket gjorde att det smittade av sig på William sedan.
Efter välling och tandborstning började operation klä på ytterkläderna.
Men då barnen inte hade någon lust att åka än så tog det en bra stund att genomföra den operationen.
Mitt i allt så leker Sanna med en skyffel, det ser ut som om William skulle fram och krama om henne då han gjort det stunden innan.
Jag snabbt fram med kameran för att fånga ögonblicket av syskonkärlek, men istället får jag bevittna hur William tar sats och knuffar till sin syster, inte en utan flera gånger innan jag hinner reagera.
 Sanna verkade inte bry sig först så vet inte om det var lek från bådas sida, men oavsett så accepteras inte knuffar av mamma vilket William fick höra.
M-P med sin guddotter innan hemfärden.
Kan knappt tro att denna stora tjej varit kortare en hans underarm.
 Barnen gick tappert till bilen som pappa kört fram åt dem, men det dröjde inte många minuter innan båda sov.

Väl hemma efter att vi burit barnen till sängs så slängde vi föräldrar oss i soffan och började titta på film så småningom.
"The departed" är en kanonbra och spännande film, men synd att vi missade att den var närmare tre timmar lång!
Det upptäckte vi först då filmen var slut och vi insåg att klockan var över två på natten...
// Sargit

1 kommentar:

Marina sa...

Tack för att ni kom förbi! =) Hoppas att det inte var våran matlagning som orsakade magknipet dagen efter.. :S Vad jag har hört var det ingen annan som vart sjuk i alla fall.