tisdag 1 februari 2011

Kvällspigga barn

Idag fick jag trevligt lunchsällskap, det blev svårt att slita sig tillbaka till arbetet efteråt.
I valet att sitta och umgås med en fyra månaders bäbis i famnen och att sitta vid datorn så hade jag lätt valt det första alternativet, men jag hade en del att stå i så jag fick lämna tillbaka lilla Amelie till sin mor och tvinga mig till kontoret.
 Barnen fick vara hemma idag med mummu som ställde upp som barnvakt.
Tyckte det var lika bra då båda varit lösa i magen igår.
Tur var väl det då jag senare fick höra att William kräktes på dagen.
Men ingenting efter det.
Resultatet blir i alla fall att de får stanna hemma imorgon med.
För tillfället är M-P på träning och själv sitter jag här och lyssnar på mina barn.
Klockan är en minut över tio, men sover våra små troll?
Nej, de har en djup och, som det låter, en rolig konversation med varandra.
De har klivit i och ur sängarna några gånger för att plocka upp än det ena än det andra.
Visar inte ett tecken på trötthet.
Snart får jag väl lägga mig bredvid någon av dem igen, men mest troligt somnar jag före dem i så fall...
// Sargit

1 kommentar:

Theres sa...

Tja, ja det gäller nog bara att vara envis med att nu tala om att det är sovdags vara sig de vill eller inte för innerst inne borde de vara trötta. men vist blir de mer trötta av att vara på dagis från 7-17 som mina är ungefär. Men saknar att kunna vara hemma med de också men skönt allt går bra när man börjar nytt jobb.

Nej nu ska jag ta och väcka mina grabbar som sover gott :)
Tack för att du läser min blogg, låste lite för jag hade så många läsare och det känns lite konstigt att skriva fritt när man precis börjat nytt jobb!

Ha en härlig dag!