måndag 28 februari 2011

Vårt vardagsrum

Idag tog jag en ledig förmiddag.
Så efter att ha lämnat två griniga, men söta, små trollungar på dagis så gick jag hem och städade lite.
Tiden går alldeles för fort och då det var ganska mycket jag blev distraherad av, som döda blomblad, leksaker som ligger överallt annars än där de ska och tidningar och gammal post, så hann jag inte riktigt lika mycket som jag hoppats på.
Men får väl fortsätta ikväll sen.
Kom på att jag nog inte visat någon bild på vardagsrummet sen renoveringen efter vattenskadan.
Så här får ni se delar av det, hur det såg ut efter städningen så klart.
 Den fina tavlan (min favorit bland tavlorna) på väggen har min fasters man, Julius schneider, målat.
Nu är det dags att åka till jobbet.
Hoppas jag är mer effektiv där än hemma under de få timmarna, så jag hinner hämta barnen tidigare idag.
Då två av tre av personalen på dagis är sjuka så har de fullt upp och det är ju trots allt sportlov så lite ledigt måste ju barnen få också.
// Sargit

Inga kommentarer: