torsdag 17 februari 2011

Kvällspigga familjen, det är vi det

Dagen började med en problemfri lämning på dagis för att sedan plocka upp några kollegor och köra ut till Lunda.
Där väntade oss nybakt bröd till morgonfikat innan dagens möte började.
Mumsigt gott! Jag måste börja baka oftare.

Idag framåt eftermiddagen kände jag mig helt slut och beslutade mig spontant för att det fick vara nog och gick hem.
Skönt att kunna göra så ibland.
Men istället för att sova som jag tänkt så gick jag och såg efter om tvättstugan var ledig, vilken (o)tur att den var det så jag fick tvättat.
Skönt att ha det gjort.
Lite surfning på nätet och halvslumrande i soffan blev det i väntan på att maskinerna skulle vara klara.
M-P ringde strax därpå och sa att nu skulle han hämta barnen, men innan familjen kom hem så somnade jag huxflux.
Så skönt  att få sova även om det bara blev i tjugofem minuter.
Då min familj kom hem och väckte mig så talade min kära make om för mig att dagis visst ska vara stängt imorn!
Jasså, det har vi minsann helt missat fast jag brukar kolla på anslagstavlan på dörren varje dag.
Nåja, bara att börja försöka pussla ihop dagen då jag gärna inte ville ställa in morgondagens arbetsplan.
Tur att mamma min kan ställa upp.
Lite bökigt blev det då jag ska iväg med kollegor och då ska ha Kian och M-P får ta Forden där barnstolarna är.
Hade kunnat ta Forden också men då skulle vi ha behövt montera bort stolarna efter att jag lämnat barnen.
Nu löste det sig med att min pappa kommer hem till oss och promenerar med barnen till min mamma.
Det kommer barnen gilla garanterat!
Hoppas bara att vädret är bra på morgonen annars blir det inte så kul.
Som vanligt på torsdagarna så åkte jag iväg på min dansträning, och när jag kom hem så mötte jag min make i dörren lite hastigt då han skyndade sig till sin innebandyträning.
Så jag har haft fullt upp med de små trollen hela kvällen, som återigen inte velat sova.
Ikväll somnade William vid halv elva medan Sanna kämpade en kvart till.
De har haft hur roligt som helst och inte alls lyssnat på sin mor.
Tror nästan de med vilje fyller sina blöjor också, bara för att få komma till vardagsrummet en stund.
Bytte fyra välfyllda bajsblöjor under två timmar!
Orkade till slut inte springa in och lyfta dem till sina sängar längre, utan testade istället med att ignorera deras glada "hej hej" rop och "hej då" vid dörröppningen vilka åtföljdes av glada skrattsalvor.
Så underbara de är våra små troll, var svårt att hålla masken måste jag erkänna.
// Sargit

Inga kommentarer: