söndag 20 februari 2011

Lyxmorgon och Emmas 2års kalas

Lyxmorgon!
Vi vaknade av telefonen först efter elva!
Har inte hänt på, jag vet inte när, då vi senast båda två kunnat bara borra ner huvudet i kudden efter att man vaknat första gången.
Konstigt nog så vaknade jag strax före min väckning och då väckningen varit så somnade jag om.
Blev inte som planerat men skönt att få sova i alla fall.
Vid lunch kom vi då äntligen iväg för att åka och hämta våra små troll.
I bilen möttes vi för första gången av att det var frost inne i bilen!
Måste varit riktigt kallt inatt...
 Barnen var hur nöjda som helst och ville knappt gå iväg.
William frågade efter vaari hela tiden i bilen och båda var plötsligt väldigt trötta.
Men vi skulle på 2-års kalas då Emma fyllde år igår.
Ett stort Grattis igen till Emma!
När barnen väl såg vart vi stannade så blev de gladare.
Emma satte genast igång med att öppna sin present.
 Sanna och William tittar nyfiket på, observera att Emma och Sanna matchar.
William hade också matchat med sin gröna biltröja, men han vägrade ta av sig sin monstertröja så han fick till slut behålla den på.
 William hjälper Emma att inviga den nya verktygslådans hammare.
 En liten sagostund i väntan på de andra fika gästerna,
 och så klart lite piano spelande.
 Sanna letade fram denna lilla leksak, båda verkar ha kommit in i en period där de gillar att hamra.
 Till mellanmål idag blev det bullar och pannkakstårta, jättegott!
 Men tyvärr var vi tvungna att ge oss av strax efter fikat så att M-P hann köra hem oss innan hans dansträning började, då min rygg inte orkar med att lyfta i och ur både vagn och barn i bilen.
Hemma lektes det lite medan jag små plockade lite i vårt sovrum samt fick undan lite tvätt på rätt plats.
Det märktes att Sanna var mer påverkad av att inte få sova på dagen då hon var väldigt lättretlig, så fort William provocerade det minsta så kom hon gråtandes till mig.
Till middag värmde jag köttgrytan mamma skickat med oss i fredags och till det njöt vi av Linas hembakta bröd som hon gav mig idag.
Jättegott var det men jag hann knappt sätta mig och smaka på min mat innan William började ropa "valmis".
Han hade inte tid att äta något alls och ville hellre leka.
Sanna åt med god aptit och för en gångs skull plockade hon i sig potatisen först, det som hon vanligtvis har ratat.
Brödet tyckte hon om och åt två hela skivor av det.
 William ville rita då vi ätit färdigt, varför nöja sig med en penna när man kan ha fyra...
Då båda barnen var jättetrötta så skippade vi kvällsbadet idag och började med nattningen redan sju.
Halv åtta sov båda barnen!
Vad skulle vi nu göra med all vår egen tid funderade vi vilsna föräldrar?
Skulle vi ta tag i att städa här hemma eller plocka undan resten av tvätten?
Eller skulle jag sätta igång att stryka namnlappar på barnens kläder?
Nope, vi satte oss vid Tv:n och datorn och bara var.
Senare blev det kvällsfika också och nu äntligen har jag hunnit blogga ikapp hela helgen.
Såg även en ny serie på ettan "The big C", den verkar bra så nu måste jag komma ihåg att titta på den också.
Då jag ändå pratar om TV så vill jag passa på att tipsa om att imorgon på "Efter tio" på tv4 ska det handla om tvillingar, ifall någon är intresserad.
Hon som ska bli intervjuad har en blogg som jag följer som ni kommer till här.
Nä, nu ropar sängen på min trötta kropp.
// Sargit

2 kommentarer:

Heidi sa...

Mistä oot löytänyt noin hienot auto paidat??

Familjen Sundström sa...

Heidi: Me & I tietysti :-)
// Sargit