torsdag 10 februari 2011

Uppdatering

Haft lite fullt upp de senaste dagarna, så har inte hunnit med att uppdatera som vanligt.
I tisdags hade jag äran att ha öppet på öppna förskolan då min kollega var sjuk.
Då fick jag umgås med bland annat Heidi och Amelie igen.
Även om mitt sällskap inte verkade så uppskattat av just Amelie den dagen.
Igår, onsdag, slutade jag lite tidigare för att umgås med min familj då ingen av oss skulle iväg på något på kvällen.
Vi började med att ta en tur till Upplands Väsby C för att försöka få tag på ett par nya målvaktshandskar till M-P.
Men som vanligt så fanns inte sådana alls, istället passade vi på att handla inför middagen.
Vaari har varit i Örebro hos min syster Tina och tagit hand om henne då hon varit sjuk, rejält förkyld med hög feber bland annat.
Men igår kom han hem.
Då ville han så klart umgås med sina barnbarn (och de med honom såklart) så vi bjöd över honom och Helena på middag.
Det blev en av barnens favorit rätt Tortillas.
En rätt vi oftast har på fredagarna, men då ingen av oss är hemma på fredag så fick vi "fira" helg igår kväll istället.
Sanna njuter av Vaaris sällskap efter maten.
 Senare lekte William med Vaari, just här sorterar han böcker.
På kvällen försökte jag återigen få våra kvällspigga barn att somna utan att lyckas.
Vid halv tio la jag mig ner bredvid William, varvid Sanna flera gånger hänger igen över oss och kittlar William i ansiktet med sitt hår.
Detta upprepas flera gånger, men jag lyckas få henne att lägga sig mellan varven.
Till slut, efter säkert en halv timma, så somnar jag och William.
Sanna måste också ha somnat till slut.
Jag blir väckt långt senare av min älskade make som hade sin sedvanliga spelkväll via nätet.
Jag orkade inte ens upp då utan somnade snabbt om där jag låg.
Då M-P spelat klart så klev jag upp bara för att förflytta mig till vår säng, som är mycket bekvämare för min stackars rygg.
Imorse råkade jag stänga av väckningen istället för trycka på snooze.
Resultatet blev att jag och barnen klev upp först närmare åtta!
Men för en gångs skull var barnen på gott mod och allt flöt på bra.
Vi hann nästan i tid till dagis.
Jag fick hämta barnen också då M-P var försenad på grund av trafiken.
Lite ansträngande att ploga sig fram genom snön då det snöat mest hela dagen (snöar fortfarande!) och inte hade de hunnit ploga heller. Imorgon blir det pulkfärd till dagis har jag bestämt.
Vi tog en paus vid carporten och inväntade M-P som precis meddelat att han nästan var hemma.
Barnen var glada i alla fall, fast de klagade på att snön blåste i deras ansikten då vi gick.
 Hela familjen hann njuta av middagen tillsammans innan det var dags för mig att gå på dansträningen.
Måste bara säga att folk vet inte hur man parkerar då det är snö ute.
Gör snön att ögonmåttet blir förvrängt eller vad?
Men vi lyckades hitta en plats till slut och vi hann i god tid till träningen.
Det var jättekul att få dansa igen, har ju missat varannan vecka nu på grund av sjukdomar så jag fick verkligen hålla mig skärpt.
Men jag kom ihåg det mesta.
Väl hemma så var barnen fortfarande vakna, men ikväll behövde någon av oss inte lägga sig bredvid något barn tills de somnade.
Jag låg där en liten stund men sen kunde jag gå ifrån och börja packa.
Då barnens saker var packade åkte M-P iväg med dem, barnen ska nämligen få sova över hos Vaari och Helena imorn kväll.
Typiskt att den helg jag ska på läger så har M-P:s jobb valt att ha firmafest.
Tur då att Vaari och Helena kunde ställa upp som barnvakter.
Det blir andra gången de sover borta från oss båda.
Första gången var sommaren -09 då vi skulle på bröllop.
Så här sött såg det ut då jag kikade in senare när jag packat färdigt min väska också.
 Oj vad jag kommer sakna dessa små troll under helgen.
Visst det är bara två nätter jag är ifrån min familj, men det är tre hela dagar också!
Nåja, hoppas jag har lite täckning på lägergården i alla fall, så att jag kan kika på bloggen på nätterna om nu min älskade make lägger in lite bilder på våra älskade små troll.
Nu ska jag strax lägga mig rekord tidigt, detta för att imorgon ska jag försöka lyckas med bedriften att lämna barnen redan före halv nio på dagis.
Oj oj oj, hur ska det gå?
Har inte lyckats ens vara på dagis till nio alla dagar utan oftast strax efter...
// Sargit

Inga kommentarer: