torsdag 24 februari 2011

Morgonpigga barn

Idag vaknade Sanna halv sju!
Hon kom in till mig och jag lyfte upp henne bredvid mig i hopp om att hon skulle somna om.
Men icke, istället började hon plötsligt ropa efter "Illiam! IIIIllliam! Illiam!" och hon gav sig inte heller fast jag sa att William sover, låt han sova.
Efter några minuters ropande så klättrade hon ner och gick in och väckte William.
Själv låg jag kvar i sängen och lyssnade på mina älskade morgonpigga troll då de lekte snällt med varandra.
Kunde slumra i en halvtimma till innan jag fick sällskap i sängen.
 Sanna var piggheten själv medan William fortfarande verkade nyvaken.
 Ett försök att fånga oss alla tre på bild.
 Vid frukosten fick Sanna dock en svacka och sa plötsligt " channa hova" (Sanna sova).
Men den svackan gick snabbt över.
De fick välja vad de ville ha till frukost idag, William valde "muroja" (=flingor) medan Sanna ville ha "riis puuro" (riisi puuro= risgrynsgröt).
William har fått för sig att äta sina minifras som de är, utan mjölk. Tycker själv att det verkar torrt men han är nöjd.
Mjölken vill han bara ha som dricka bredvid.
Jag är glad att de äter bra på morgonen, men skulle vara ännu gladare om det inte tog fyrtio minuter att äta klart.
Men de vill väl ta det lugnt och inte stressa vilket ju är bra, kanske ska lära mig av dem...
// Sargit

Inga kommentarer: