lördag 19 februari 2011

Tacos, bus och Settlers

På hemvägen från Kista så underhöll M-P barnen i hopp om att hålla dem vakna då de inte ska få sova middag längre.
I Sannas fall lyckades det ända fram till Märstaavfarten, då brydde hon sig inte längre utan tröttheten tog över och hon somnade vad än pappa försökte med.
Då det inte skulle vara så långt kvar hem så lät vi henne sova (ca en kvart).
Kvällen fortsatte hos Bergmans med Taco middag.
Både Sanna och William älskar tacos/tortillas, här gör de som de lärt sig och fyller sina bröd med den goda röran.
 Redan tidigare på dagen hade det blivit bestämt att barnen skulle få övernatta hos Bergmans.
På kvällen innan nattningen var de på gott mod och busade friskt i "kojan" som vaari gjorde åt dem.
 Jag och Helena gick sedan in för att natta dem, men strax efter blev jag utröstad av mina barn då de ville ha pappa där istället!?!
Bara att gilla läget och gå ut till syrran och pappa för att äta lite efterrätt istället.
De somnade rätt så snabbt, strax efter åtta var de i drömmarnas värld och då tittade vi andra på melodifestivalen (som de flesta andra), rätt låtar gick vidare enligt mig.
Resten av kvällen (natten) spelade vi Settlers.
Första spelet var väldigt jämnt men jag vann, vilket bröt min otur i spel på sistone.
Här ser ni vinnarplanen.
 Jag blev tvingad till revanch och det spelet blev segt då vi alla var väldigt trötta.
Till slut fick Tina äran att vinna.
Innan hemfärd kikade vi in till våra små troll som sov sött i vaari och Helenas säng.
De hade dock förflyttat sig lite så vi fick lyfta dem tillbaka till mitten igen.
Vi stupade i säng då vi väl var hemma vid halv ett.
// Sargit

Inga kommentarer: