tisdag 22 februari 2011

Sömn ljuva sömn

De två senaste nätterna har Sanna sovit i vår säng.
Hon somnar bra i sin säng men sen vaknar hon i panik som av en mardröm mitt i natten och är helt förtvivlad fram till man tar henne i famnen.
Hon somnar inte om själv utan vill ligga nära, söker väl trygghet antar jag.
Tidigt imorse vaknade jag av att M-P (som hämtat in Sanna utan att jag märkt något) ryckte till i panik då Sanna inte låg kvar mellan oss.
Hon hade krypit över mig och jag hade i sömnen tagit henne till mig så att hon inte skulle ramla ur sängen, nu låg hon mellan min arm och mig så att säga, med huvudet på min axel.
M-P trodde nog inte att jag hade koll men den omedvetna modersinstinkten lever sitt eget liv, vilket resulterade i att jag hade lätt träningsvärk i min vänstra arm hela förmiddagen.
Jag kom hem precis lagom för att höra M-P läsa saga till barnen.
Sanna var jättetrött och ledsen så jag gick in och la mig bredvid henne.
Fem minuter senare sov hon och ungefär två minuter efter det sov även William.
Klockan var bara fem över halv åtta!
Jag gillar dessa nya rutiner, även om det gör att jag inte hinner umgås med barnen så mycket vissa kvällar.
Jag får helt enkelt njuta extra av morgontimmarna istället.
Dags att börja förbereda för min egen nattning, men först så ska jag bara...
// Sargit

2 kommentarer:

mummu sa...

ihanat söpöläiset.haluan ne kainaloon.näyttää kun ne ei osais edes kiukutella kun katsoo niiden kuvaa kun ne nukkuu.toisaalta taas,kun näkee nuo punaiset posket,ajattelee että joko ne on riehunut juuri tai ovat kipeitä.peppar,peppar.toivottavasti ei ainakaan sitä viimeistä.

Moster Tina sa...

Mardrömmar är inte roligt!