fredag 25 februari 2011

En härlig dag för mamma

Började denna härliga dag med lite planering på jobbet som efterföljdes av en och en halvtimmas massages (slumrade till en stund faktiskt).
Efter massagen åt jag lunch med M-P som ju var sjukskriven idag också, för att sedan överge honom för att åka till Heidi för att fika.
Fick till och med se då Heidi bakade dessa underbart goda crossainter med choklad fyllning (nu vet jag hemligheten Heidi).
 Hela Heidis familj var hemma idag men Zacharias sov medan jag var där.
Fick i alla fall umgås med lilla Amelie som blev fem månader idag.
Men hon ville inte alls umgås med mig idag, jag var ju skrämmande, utan ville hellre sitta hos mamma.
Efter denna härliga avbrott från jobbet så var det dags att förbereda kvällen då jag skulle ha återträff med förra årets sommarkonfirmander.
Var jätteroligt att träffa dem igen, alla utom en kom.
Väl hemma så sov barnen redan gott.
Varvid jag sparkade ut mannen på krogen så jag fick ha tv:n och datorn för mig själv.
// Sargit

Inga kommentarer: