lördag 26 februari 2011

Glada och nöjda barn

Igår fredag så kom jag hem rätt sent på kvällen.
Min make skickade jag ut på krogen (då några i hans lag skulle vara där) så blev hemma själv med barnen.
Men strax efter att han gick ut så började Sanna hosta och vakna från och till.
Till slut fick jag ta upp henne, då var hon hur pigg som helst.
Gjorde flera försök att få henne att sova utan resultat, till slut somnade hon i mina armar på soffan, nåja vi båda somnade faktiskt.
Då M-P kom hem så vaknade jag till coh kunde inte sova, först närmare halv tre somnade jag.
Jag var så slut på lördag morgon att jag helt enkelt inte kom upp ur sängen, tur då att min älskade make lät mig sova till halv elva.
Barnen hade lekt ute en stund igen, de gillar verkligen att vara på altanen.
Jag klev upp och började med lunchen, fick en hjälpreda igen.
 Efter lunch packade vi ihop oss och gav oss iväg till Vällingby C.
Då mötet vi skulle på var klart så fikade vi på ett trevligt Café, M-P passade på att ta sin första semla för iår.
 Sanna var riktigt nöjd med sin bulle som hon tjatat om länge.
Så fort man frågar vad vi ska äta till lunch eller något så blir svaret "pulla", hon är en riktig gottegris till skillnad mot sin bror.
 Vi hann kika runt i några få affärer också.
På Lagerhaus fick barnen gå själva och då hittade de en varsin liten anka som fick följa med hem, dem släppte de inte tagen om på en lång stund.
 Ett stopp vid Ica Maxi på hemvägen blev det för att inhandla det sista till kvällens middag.
Varsin banan fick barnen så att de skulle klara sig tills vi kom hem.
 William åt upp sin snabbare än kvickt, medan Sanna tog sin tid då det ju fanns så mycket annat att titta på.
 Här ser ni två olika sätt att intaga hemmagjorda hamburgare på.
Den ene envisades med att ketchupen skulle vara ovanpå burgaren och dena andre ville ha sin burgare skuren i småbitar.
 Vaari och Helena dök upp efter middagen det var populärt hos barnen.
Här läser Helena bok med William innan läggdags.
 Vaari läser också för sina barnbarn.
 Medan jag fortsatte med sagoläsning och nattning så fick de andra titta vidare på melodifestivalen, återigen missade jag en del på det men jag hörde den i alla fall.
Max har hittat sin plats i lägenheten, Sannas fåtölj.
Kvällen avslutades med två parti Settlers där jag vann den första och M-P den andra
Inte så snällt av värdparet att regera kanske, för kan ju hända att våra gäster vägrar spela mer med oss...
// Sargit

Inga kommentarer: