onsdag 2 februari 2011

Hemma dag för barnen, nästan

Morgonen började med att mina barn kom inknatandes till mig och så gosade vi en stund i vår stora säng.
Jag gav dem sedan varsit legopaket som väntat på dem i en hel dag, kunde inte hålla mig längre.
Detta roade dem en bra stund.
 De bytte bitar med varandra också, ibland mindre frivilligt dock då den ena tog något från den andres hand.
Då fick mamma medla lite.
 När barnen till slut fått kläder på sig, fick kämpa en bra stund för att lyckas med det, så ville de ha en fruktstund framför "Bee movie" som Sanna valt ut (de såg knappt halva innan de ville se "vauvva" igen").
 Senare roades de väldigt då William hittade en ouppblåst ballong som de fått på kalaset i helgen.
Han stoppade helt enkelt in den i min mun och sa "mamma blåsa!", vad göra annat än lyda.
Sedan upptäckte han hur kul det var att dra ut ballongen ur min mun så att den "pruttade" och blåste mig i ansiktet.
Tappade räkningen på hur många gånger detta upprepade sig, men till slut började jag känna mig lite yr så då fick de roa sig med annat.
Vid lunch kom M-P hem från jobbet så när vi ätit klart var det min tur att bege mig till jobbet.
M-P gick senare på en promenad i det fina vädret och hamnade hos vaari och Helena.
Då tog han denna fina bild som jag fick via mms till jobbet och som fick mig att le.
När jag var klar på jobbet så låg mina små troll redan och sov.
Då åkte jag iväg och storhandlade på Maxi.
Lite overklig känsla att gå runt i en närapå tom affär, tror vi var under tio kunder i hela affären.
Snabbt gick det i alla fall vilket jag är tacksam för.
Hemma var det bara att plocka ur kassarna innan jag slängde mig i fåtöljen och började strö titta på tv:n.
Datorn var ju upptagen av min make som hade sin sedvanliga spelkväll med grabbarna.
Nu återstår bara att krypa till sängs då denna trevliga dag börjar lida mot sitt slut.
// Sargit
p.s.
Ingen har kräkts eller haft lös mage idag, däremot har William haft feber så de blir hemma imorgon med.

1 kommentar:

anna sa...

Ni har en mycket trevlig blogg! Jag har tvillingtjejer som nu är 4.5 månader gamla. Jag har precis börjat blogga om tjejerna: http://perandanna.blogspot.com/
-Anna