torsdag 24 februari 2011

"Illiam blåsa"

 Jag kom hem från jobbet medan M-P var och hämtade barnen från dagis, så jag hann precis börja med middagsförberedelsen innan min älskade familj kom hem.
Sanna ville hjälpa till på en gång med matlagningen, hon var så duktig att hon till och med sa till om mer mjöl i smeten vilket visade sig behövas.
Antingen är hon en blivande kock som redan nu vet hur smeten ska kännas, eller så ville hon bara hälla mjöl i smeten.
 Under tiden lekte William med sin pappa i lekrummet.
Lite osäker på vad de gjorde men de verkade ha roligt i alla fall.
Sanna anslöt sig till dem då smeten var klar och fläskpannkakan gräddades i ugnen.
Detta höll de på med då jag kikade in.
William ville göra som pappa gjort och blåsa luft i strandbollen, "Illiam blåsa" förklarade han för mig då jag kom in.
 Sanna ville lyssna på musik.
Eller rättare sagt hon ville att pappa skulle sätta på musik så att hon kunde leka med volym knappen, höja och sänka ljudet är roligt.
 Då hon ledsnat på det så ville hon också blåsa.
Blev nästan bråk då Sanna försökte sno Williams boll ur hans hand/mun, men då hon fick en egen blev hon nöjd.
Men då dög ju inte längre den William hade, utan han ville ha den som Sanna hade!
Sanna kom ut till mig senare då jag höll på att läsa ikapp på de bloggar jag följer.
I en av bloggarna fanns det filmklipp på bäbis tvillingar, dem blev Sanna förtjust i.
Hon ville se dem om och om igen, och inte vilken som helst utan av de fyra klippen hade hon en favorit som fick gå på repeat.
"Bäbish!" upprepade hon flera gånger och pekade på skärmen.
Var i valet och kvalet om jag skulle orka åka till dansen, men då jag brukar plocka upp två dansvänner på vägen så var jag ju tvungen.
Det var ju tur för väl där var det ju roligt som vanligt väl uppe på golvet.
Fast idag följde fötterna inte hjärnans instruktioner alltid, antagligen för att kommunikationen däremellan tagit siesta mellan varven...
// Sargit
P.S.
Idag fyller flera jag känner år men vill speciellt passa på att gratulera min syster Nadja och min faster Marita på födelsedagen: Paljon onnea syntymäpäivä sankareille!
Även min farfar skulle fyllt år idag om han levt...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej hej :D Hoppas allt e bra med er :) Hittade hit av en slump men det va en rolig slump :D Kraaam Michelle

Familjen Sundström sa...

Michelle: Kul att du hittade hit, välkommen :-)

mummu sa...

on myös ruotsinsuomalaisten päivä ja eestin itsenäisyyspäivä.paljon juhlittavaa