söndag 6 februari 2011

En lååång dag..

Den här dagen började riktigt dåligt då barnen milt sagt vaknade på fel sida.
Deras humör blev bara sämre och sämre vilket gjorde att jag hoppade över att åka till gudstjänsten nere i Märsta kyrka.
Sargit skulle jobba idag så hon var redan nere.
Dock åkte vi ner till kyrkan senare när alla lugnat ner sig en smula då det var planerad tvillingträff i kyrkan.
Här har vi familjen samlad runt fikabordet.
Tyvärr så var det inga andra tvillingföräldrar som dök upp, men varken Sanna eller William tog speciellt illa upp då de fick hela lekrummet för sig själva.
Här roar de sig med sin favoritsyssla, att åka rutchkana.
Efter att ha lekt en stund verkade de tycka att det var dags för en tupplur.
Sanna tog en kudde från en av docksängarna och lade sig på golvet... 
 medans William föredrog att ligga i sängen själv.
 Men då det var alldeles för roligt att leka att de sover, höll de sig vakna tills det var dags för oss att gå.
Vi styrde stegen ner mot Märsta centrum för att handla lite, och det tog inte alldeles för lång tid innan båda småtrollen sov sött i vagnen.
 Efter att ha handlat var nästa mål Forum då det var dags för mig att dansa Squaredance.
Väl framme var det dags för mellanmål.
Barnen har en liten favorit i dessa "smothies-påsar".
William blev mycket besviken när den tog slut.
 Nu var dock barnen i sitt esse och de busade och ville gå en hit och en dit, och vi föräldrar fick helt enkelt haka på.
De blev inte ens upprörda då jag var tvungen att lämna dem för att börja dansa själv.
"Busiga familjen"
Då jag har varit sjuk två helger i rad så har jag också missat två kursdagar vilket sannerligen märktes då det var en hel del danssteg som jag missat plus att man snabbt blir lite ringrostig när man inte dansar på ett par veckor.
Så jag kände mig lite bortkommen till en början men efter en stund kändes det iallfall som att jag var ifatt.
Direkt efter dansen åkte vi upp till Löwenströmska sjukhuset då vi bokat tid till barnen så att vi skulle kunna få ut ny hostmedicin.
Barnen fick även gå igenom en mindre hälsokontroll, där man tog blodprov och kollade hals och öron.
Tanken var att vi skulle hinna med besöket innan det sista apoteket i närheten hann stänga (vid Arlanda), men detta sprack rejällt då det visade sig att den tid man bokar per telefon bara är ungefärlig tid då akutärenden kan leda till förseningar.
Så när vi väl fått recepten utskrivna hade apoteket redan stängt.
Tur nog hade de hostmedicin på sjukhuset så vi fick med oss en dos var åt barnen så att de iallafall får lite till natten.
När vi sen kom hem var det redan läggningsdags för barnen.
Då det varit en ganska händelserik dag somnade småttingarna ganska fort.

//M-P

Inga kommentarer: