tisdag 9 november 2010

Snö i år igen! Vilken överraskning...

Idag vid lunch började det snöa lite lätt, för att aldrig verka ta slut.
De tre gånger jag skulle iväg med bilen på möten på andra ställen så fick jag nästan gräva fram bilen.
Nåja överdrev en aning men var tvungen att borsta bort några cm i alla fall.
Kom hem lite senare än planerat så min make trampade otåligt vid dörren då han var sen till sin träning.
Efter desperata hemmafruarna (missade förra veckans avsnitt) så slö tittade jag på cougartown.
I nästa stund vaknar jag av att maken kommit hem och höll på med disken och på tv:n kom det något helt annat program än då jag sist kikade på den.
Släppte ut Max en stund bara för att kunna fota hur mycket snö som kommit, då det ju är roligare att titta på en bild med lite liv i tänkte jag.
Men Max var inte så livlig av sig, väldigt misstänksam mot det blöta vita var han och gömde sig under bordet.
 Men efter en stund började han röra på sig, bara för att i nästa sekund smita in i värmen igen.
Hade tänkt uppdatera bloggen lite med mera bilder från senaste tiden, men orkade helt enkelt inte.
Så tyvärr får ni vänta ett tag till med att se hur fint min syster har det på sin gård...

Idag vill vi passa på att gratulera vår vän Thomas som fyller år!
GRATTIS THOMAS!
Han fick tyvärr tillbringa dagen hemma vabbandes då lilla Emma fått vattkoppor stackarn.
Undrar om vi ska ta och besöka dem så vi får det överstökat också...
// Sargit

2 kommentarer:

Lina sa...

Det är två veckors leveranstid på dem, men ni kan ju komma hit o beställa. :)

mummu sa...

ette mene.eikö nuo ole ollut jo tarpeeksi sairaita viime aikoina.ehtii tuon taudin saada vielä myöhemminkin.