torsdag 18 november 2010

Småplock

Jag och mannen möttes i dörren ikväll som vanligt på torsdagarna.
Innan jag bänkade mig i soffan så småplockade jag lite för att ha mindre att göra imorgon då jag ska ha min städdag hemma.
Detta är vad jag fick ihop från vardagsrummet ikväll.
Fick även ihop en bunt med papper av olika slag till pappersinsamlingen också samt lite skräp och disk.
Så imorgon behöver jag inte småplocka i vardagsrummet utan kan direkt ta tag i katastrofrum nr1, vårt sovrum, rummet som gud glömde eller rummet där allt-som-inte-får-plats-någon-annanstans-hamnar.
Ja, ni förstår...
Ska se om jag hinner avsluta det jag påbörjar imorn, återkommer om det.
Nu ska jag lägga mig då jag är väldigt trött pga sömnbrist, Sanna bestämde sig återigen för att ha sovit färdigt vid halv fyra imorse... M-P berättade att hon hade suttit upp i sin säng och sagt "pappa, pappa, pappa" en bra stund innan hans hjärta smälte och han hämtade henne till vår säng.
Först ett tag efter att M-P gått till jobbet somnade hon tungt igen.
Sen var hon väldigt svårväckt då det var dags att påbörja dagen.
// Sargit

Inga kommentarer: