söndag 21 november 2010

BH-party och frisörskola

Eftermiddagen försvann fort i trevligt sällskap, mycket skratt och lite nytta.
Jag hade nämligen BH-party hemma.
Nyttan var i form av att flera av mina gäster fick lära sig mer om vad man ska tänka på vid val av bh samt så fick de inskaffa sig en ny välsittande bh som kommer på posten så småningom.
Och inte minst hjälpa till att äta upp det goa och söta bakverket... blev lite kvar, så synd om mig som måste äta upp den ikväll ;)
Vi var sju "tjejer" som provade och provade och tror nog att alla lärde sig något nytt och hittade sig någon favorit. Jättekul!
 För min del blev det två nya skapelser som får vara julklapp till mig själv eller till mig från min make vilket som.
Fick ju rabatt som värdinna så då måste man ju passa på.

Under tiden var barnen och min man hos min pappa.
Då vi var så många så tog det sin lilla tid vilket gjorde att tiden gick fort och M-P:s dans skulle ju börja halv fem, som tur var så kunde pappa se efter sina barnbarn själv en stund och så smet Helena från partyt lite i förväg så slapp jag stressa på mina gäster.
Då jag väl kom till Bergmans så hade barnen redan ätit middag men det fanns kvar åt mig med.
Under tiden roade sig barnen med att leka frisör.
Det finns nämligen en korg med en massa olika kammar och borstar i badrummet, den hittade barnen.
De roade sig länge med att kamma sig själv men sedan även varandra, här ser ni Sanna kamma William.
 Och här återgäldar William tjänsten.
 Och lite till, han hann nog inte färdigt i badrummet så han fick fortsätta i vardagsrummet.
 Vaari fick också stå ut med att bli friserad, även om det inte finns mycket att frissera som han sa.

 Sanna inspekterar alla frisörskolans verktyg innan hon bestämmer sig vilket hon ska använda här näst.
 Helena fick också stå ut med att blir frisserad.
Senare dök även M-P upp, han skulle åkt på match ikväll efter dansen, men han hade tittat fel så då fick vi njuta av hans sällskap allihop och jag slapp packa hem barnen och natta dem själv vilket är ett stort plus.
Nu blir det kvällsfika med nygräddade vitlöksbaguetter och thé, mums.
// Sargit

Inga kommentarer: