fredag 26 november 2010

Nästan barnfridag

Kändes konstigt idag då jag inte träffat barnen så mycket.
Fick min morgonstund med dem och för första gången på länge så var de glada och nöjda på morgonen.
Sanna var lite svårväckt men inte så konstigt då hon ju somnade så sent.
William ville först inte klä på sig utan ville hellre leka i deras rum.
Han har numera lärt sig öppna dörrar, vilket gör att jag har svårt att hindra honom att ta sig in i och leka när vi ska klä på oss. Så fort jag hjälper Sanna på med något plagg så smiter den unge herrn in på deras rum.
Men till slut kom vi iväg och då vi har så trevliga grannar så fastnade vi utanför huset några minuter extra innan vi kom iväg till dagis, sena som vanligt...
Sanna har lärt sig något nytt hon med, hon kan dra ner och upp dragkedjan i sin huvjacka.
Det roade hon sig med medan jag jagade William imorse.
Då det ju är fredag så hämtade jag barnen tidigare än vanligt.
Vi åkte direkt hem till min mamma för hon skulle vara barnvakt medan jag och M-P var och handlade lite inför jul m.m.
Jag var kvar en stund så att barnen hann känna igen sig innan jag skyndade mig iväg.
Kändes konstigt att hämta barnen och sedan åka ifrån dem nästan på en gång.
M-P hade inte slutat jobba än så jag hann titta runt i Väsby C där vi skulle mötas för att fixa några små saker till barnens adventskalender.
Målet var bland annat att fixa en ny telefon till mig då jag skjutit på det alltför länge nu.
Har fastnat för en Nokia N8 men den färg jag vill ha har inte kommit ut än utan släpps först i mitten på december.
Den fanns i en annan färg och jag var nära att gå hem med en idag, men då jag fastnat för just den här gröna så får jag snällt vänta. De ringer då de fått in den.
På hemvägen så stannade jag till på Maxi för att storhandla medan M-P hämtade hem barnen.
När jag kom hem var barnen redo i sina sängar och på väldigt gott mod.
De skrattade och vinkade glatt till mig och jag fick till och med riktiga pussar av båda två innan de vinkade och sa hej hej.
Jag bytte snabbt om och fick klä mig i flera lager då jag inte hittade mina täckbyxor, jag skulle nämligen ut och nattvandra ikväll.
Vi var tre personer idag som var ute och gick i -13 grader (kan ha varit mer, men så kallt var det då vi mötte en polisbil och pratade med poliserna en kort stund).
Inte mycket folk alls ute, de kloka människorna sitter inne i värmen medan vi mindre kloka är ute och går.
Trevligt var det igen att träffa mina vandrarkollegor Patrik och Johnny.
Mycket prat blev det om dit och datt men på något sätt kom barnen på tal med jämna mellanrum, mest från min och Patriks sida då vi är mitt i småbarnslivet.
Senast jag skulle gått var barnen kräksjuka så då kom jag inte iväg...
Vi gick lite över 11 000steg fick jag reda på då Patrik har en stegräknare i mobilen.
Friskt var det och väldigt, väldigt lugnt så vi gav upp rätt så tidigt.
Nu ska jag göra mig iordning för sängen då ögonen går i kors känns det som.
Har förhandlat fram med maken min om att jag får sovmorgon imorgon fram till efter frukost.
Skönt!
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Varje gång jag läser att ni lämnat barnen hos mormor eller morfar känns det verkligen att jag bor för långt bort från er. Himla otur!