söndag 14 november 2010

Farsdagsfirande med gudstjänst och snyltgästande

Dagen började med att jag skyndade mig till jobbet medan familljen satte sig vid frukostbordet.
Stackars M-P gick och la sig fyra imorse och upp strax före åtta.
Nåja, så synd om honom är det inte då han ju trots allt var på fyrtioårskalas och hade det hur trevligt som helst med bland annat godmat, trevligt umgänge och Singstar (fast han vägrade dock sjunga i micken men sjöng bredvid).
Familjen kom till kyrkan precis lagom då gudstjänsten skulle börja, de timeade in ankomsten med familjen Beutler.
För en gångs skull så rusade barnen inte fram till mig så fort de fick syn på mig.
De satt snällt i famnen på Lina och pappa, senare tog Elin Sanna i sina vingars skydd då alla barn välkomnades fram till mattan framför altaret för att få lyssna på dagens berättelse.
 Efter gudstjänsten hade vi tvillingträff i barnlokalen, vi blev tre familjer där.
Jättekul att få prata lite med Lorainee och Therese, det var länge sedan.
Och vad deras pojkar har växt!
Fullt ös var det med sex barn som återupptäckte barnlokalen.
Tyckte inte att Sanna och William blivit så stora, men man märker på andras barn hur fort barnen växer.
Det var ett tag sedan vi sågs, förra gången vi var samlade så hade Markus och Christian precis börjat krypa och ställa sig upp och nu knatar de runt som ingenting.
Vi åt sopplunch tillsammans och sedan smet jag iväg på dop uppe i kyrkan, då två av mina konfirmander skulle döpas.
Sen var det dags att dra vidare.
Vi var bjudna på fika hos min käre far, så efter lite ärenden (tanka bilen, lämna andra bilen hemma m.m.) så hade vi hoppats att barnen skulle somna i bilen, men icke.
Sanna somnade en kort stund men vaknade så fort jag lyfte ur henne.
William grattar morfar som fick äran att ge honom en puss.
 Det var dömt att misslyckas att försöka få barnen att somna hos morfar, de ville ju umgås med honom.
Så vi gav upp och fikade först.
Grattis till världens bästa pappor!
 Barnen fick korv med bröd, finska korvar så klart.
De var lite misstänksamma men då pappa till slut skar upp korven åt dem så gick den ner.
Märkst att våra inte är vana vid "snabb mat" men jag antar att det är bra...
Därefter var det sovdags för familjen Sundström.
Oj vad vi är sociala gäster som somnar utmattade i värdarnas säng.
Jag var helt slut då vi blev väckta och slumrade en timma till fram och tillbaka medan barnen lekte.
Sanna sprang några gånger in för att kolla till mig.
Det slutade med att vi bjöd i oss på middag, orkade inte helt enkelt ta oss hem och laga mat.
Efter god mat och en spännande och bra hockey match (4-1 till Finland hurraa!!! men M-P verkade inte så nöjd åt det...) så åkte vi hemåt till slut.
Trots tuppluren så är jag fortfarande trött så jag ska väl lägga mig tidigt ikväll.
Ska bara uppdatera listan från igår med lite fler ord jag glömt bort att de kan, hinner ju inte riktigt med i deras ordförrådsutveckling...
// Sargit

2 kommentarer:

Moster Tina sa...

Jag missade helt matchen, men sicken tur att vi vann! Visst var det de bättre laget som vann MP? ;)

mummu sa...

onpa hyvä että sanna tuli niin äkkiä terveeksi.olisi ollut kurjaa jos hän taas olisi saanut olla pois dagiksesta.