tisdag 23 november 2010

Pysslig kväll

Ikväll då jag kom hem så fick jag en rejäl överraskning, båda barnen sov!
Jag kom ändå hem strax före åtta och det är ungefär den tiden barnen brukar läggas i sina sängar.
Ännu en överraskning fick jag, M-P:s träning blev inställt ikväll så vi fick umgås istället för att mötas i farten vid dörren, nice.
Jag började med ett projekt som jag tänkt göra sen några år tillbaka, en adventskalender.
Då Lina gjorde en till sin dotter (kommer inte ihåg när) så sa jag direkt att en sån vill jag också ha.
Tanken var att göra en då men det blev aldrig av.
Först nu då det är knappt en vecka kvar till första advent så satte jag igång.
Nåja, tjuvstartade igår med att klippa de fyra ljusen till, samt så planerade vi med M-P vad de fyra adventspresenterna ska bli.
Nu har jag hunnit se desperata hemmafruarna samt fortsatt med pysslandet medan resten av familjen sover sött.
Kalendern blir tyvärr inte helt klar ikväll då jag inte hade någon röd tråd till gardinen samt en liten bit tyg till duken, får fixa det imorn.
Hur resultatet blir får ni se på söndag.
Nu kallar sängen.
// Sargit

1 kommentar:

mummu sa...

voi lapsi rakas.sulla olisi ollut nekin kun olisit muistanut pyytää kun kävit täällä.käy äidin varastolla.löytyy melkein mitä vaan kun on kysymys askartelutavaroista.