måndag 22 november 2010

Skiftande humör

Ikväll vid badet var båda barnen på gott humör, speciellt Sanna.
 Men det dröjde inte länge för Sannas del, så fort jag kom in med kameran så ändrades hennes humör och hon sa bara "valmis" (=klar) med ett ledsett uttryck och visade tydligt vad hon ville.
 William gillar verkligen vatten och skulle lätt ha stannat kvar i badet en bra stund till, men då klockan började bli mycket fick han avbryta sitt badande han med till slut.
 Sanna var glad och nöjd så fort hon fick komma upp ur vattnet till mig.
Senare roade hon sig med att göra papperskonfetti av ett kuvert hon hittade på soffbordet.
Nattningen gick sisådär i början, Sanna ville inte sova som vanligt men gav upp till slut.
Funderar på om vi ska sluta med napp till henne då hon med flit slänger den på golvet för att ha en anledning att skrika in oss.
// Sargit

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

Sanna översta bilden MP upp i dan och William i badet Sargit upp idan (kommentarer när jag visade korten idag). Jag är böjd att hålla med

mummu sa...

jes.i alla fall va det gäller william och sargit.
mp har jag inte sett när han var barn.men nadja har jag set över 30 år,och kan säja att sanna liknar henne.även beteende.om hon liknar även mp,så måste säja att vi hade likadant barn.roligt.