torsdag 25 november 2010

Nybakt är godast!

Idag hämtade vaari (=morfar), Tina och Helena barnen på dagis.
Detta för att de skulle åka till finland senare ikväll och Tina ville umgås med barnen så mycket som möjligt innan.
M-P väntade hemma med färdigt kaffe och god tårta, men våra gäster var inte så intresserade av det utan lekte mest med barnen.
Vill passa på att gratulera Helena igen då hon fyllde år igår, Grattis Helena!
Tyvärr hann inte jag umgås med dem då jag kom hem som vanligt på torsdagar strax efter halv sex.
Men jag mötte Bergmans på parkeringen och hann önska dem en trevlig resa i alla fall, samt krama om lilla syrran lite snabbt.
Då jag kom hem från dansen senare på kvällen så åkte M-P iväg på sin träning.
Sanna var fortfarande vaken och inte alls nöjd med situationen.
Blev en hel del turer in till henne.
Helt oväntat hittade jag filmjölk  i kylen (fanns inte där då jag åkte hemifrån) och blev jättesugen på att baka bröd!
Såg efter om allt fanns som behövdes och så satte jag igång med baket.
Medan brödet var i ugnen gav jag upp med Sanna och bar över henne i vår säng, klockan var då tio i tio.
En halvtimme senare sov hon, jag höll själv på att somna också men tur var att jag inte gjorde det då brödet nog inte skulle sett ut så här annars.
M-P kom hem strax efter att jag tagit ut brödet ur ugnen så då passade vi på att njuta av lite thé och nybakt bröd där smöret smälte fort in i brödet, Mums!
Så gott det är med hembakt, varför gör man inte det oftare tro?
// Sargit

1 kommentar:

Stora Nadja sa...

För att du har en man som kör Pågen bil och tar hem brös då mkt ni behöver.