tisdag 2 november 2010

Bilder från födelsedagen

William hjälper mig förbereda eftermiddagens mellanmål, fruktsallad.
Duktig var han som la frukten i skålen utan att så många bitar hamnade i hans lilla mun...
 Till mellanmålet fick vi våra första gäster, Lina, Elin och Emma.
Blev lite lek och bus förutom mackor och fruktsallad.
En glad Elin som njuter av salladen.
 En ännu gladare Emma som visar upp sina fina tänder.
 Min älskade make kom hem med mina favorit blommor, gula rosor.
Sanna ville direkt lukta på dem och för att hon skulle ha det lite enklare så tog jag loss ett åt henne.
Länge njöt hon av doften av de rättvisemärkta rosorna.
 Senare då våra eftermiddagsgäster redan åkt så började andra gäster droppa in.
Bland annat så överraskade min syster Nadja mig genom att plinga på dörren.
Hon bor i Nyköping och hade sagt att hon inte hinner då hon slutar jobba så sent.
Så kul att hon ändå kunde komma.
Här poserar mina näst yngsta och näst äldsta syskon.
 William fann sin plats på en gång, i moster Nadjas famn.
 Tina passade också på att umgås med sina favorit syskonbarn.
Här läser hon och Sanna en bok.
 Många blev vi, jag och Nadja satt på tripp trapp stolarna och så lånade vi två stolar från grannen, så alla fick plats även om det blev trångt.
 Sanna blev plötsligt på pusskalas humör och delade ut pussar här och var.
Här får Helena en av många söta pussar.
 En av fyra cheesecakes jag bakade (eller rättare sagt rörde ihop) häromdagen, mumsfillibabba...
 Jag och min gudmor Seija som också dök upp (Heidi åkte senare med henne hem för att övernatta där), observera min nya klänning och skärp som införskaffades i lördags då vi var på Stinsen.
Moster Nadja lär William hur man gör elefanten, det blev populärt.
M-P lyckades fånga sur-Sanna-minen, en av många hon kör med då hon blir tillsagd eller inte får som hon vill.
Se så söt henne plutläpp är, vem kan motstå trollungen då hon ser ut så här... tänk dig lite darr på läppen också...
Jag med min andre underbare lille trötte trollunge.
 Det var några få av alla de bilder som tog under kvällen.
Tack igen för all uppvaktning på födelsedagen min.
// Sargit

Inga kommentarer: