tisdag 30 november 2010

Äntligen är den här!

Sen jag var liten har jag gillat "Trolltyg i Tomteskogen".
Har sett den säkert minst hundra gånger! Om inte mer...
Vi har haft den inspelat från tv:n på vhs band vilket blivit lite utslitet, samt haft den på datorn de sista åren, men inte heller den har någon vidare kvalité.
Men nu, idag, damp denna efterlängtade dvd ner i brevlådan:
Föreslog till Tina att vi ska införa en ny tradition på julafton, att se "Trolltyg i Tomteskogen" under eftermiddagen istället för Kalle, men hon ville se Kalle o co också.

Jag är sist uppe igen, mannen la sig tidigt då han blivit rejält förkyld.
Barnen ville inte sova alls ikväll, som vanligt var det Sanna som höll sig vaken längst.
Vet inte vad som farit i henne men börjar bli lite enerverande med hennes skrikande på kvällarna.
Rena protestskrik och inte ledset skrik.
Några tips någon om vad man kan göra för att få henne att vilja sova om kvällarna igen?
Min pappa och Tina kom hem från finland ikväll men fortsatte till Örebro på en gång.
Men de hann stanna till här och äta middag med mig innan de fortsatte bilfärden.
Med sig hade de något jag hade beställt från finland, Mumin blöjor!
Nu kan jag svara "ja" igen då barnen frågar efter Muminblöjor vid blöjbytet...
// Sargit

3 kommentarer:

mummu sa...

anna olla hereillä.kyllä nukkuu kun väsyy ja huomaa ettei ole kaveria kun william nukkuu.kyllä se oikea rytmi sitten taas tulee kun se huomaa että kuinka väsynyt ja retunen on aamulla.niin se oli nadjallakin.kyllästyi olemaan hereillä kun sinä nukuit.mutta älä leiki sen kanssa,anna huomata kuinka tylsää se on olla yksin.minä jopa menin itse sänkyyn,kyllä tuli nadjalle kiire.

Moster Tina sa...

Tycker det var en finfin idé! Först Trolltyg o sen Kalle...

Plingan sa...

Provat med 5-minutersmetoden? Har börjat så smått med den här hemma. Egentligen ska man vänta tills de är 5 månader men är ju inte så länge kvar till dess. Funkar iaf bra för oss! Har verkligen inriktat mig på att barnen ska kunna somna på egen hand utan "sällskap" av oss. Bäst att börja i tid :)