söndag 28 november 2010

Glad första advent!

Så här mysig första adventsfrukost hade vi på morgonen.
 Efter frukost "tände" vi det första ljuset på adventskalendern.
Sanna vågade inte ta i "lågan" så jag fick göra det istället. Förståndig liten tjej vi har...
 Sedan tog vi ner de första paketen, det hjälpte William mig med.
 I Paketen låg det en varsin leksaksbil till barnen, det vart väldigt uppskattat.
De körde runt med dem på både väggar och golv.
Sen började det urarta då William promt ville ha Sannas bil också och gav sig inte.
Raseriutbrott följde då han inte fick ta den ifrån henne, men efter en stund så löste Sanna det genom att själv ge sin bil till William till låns.
Då blev han nöjd och Sanna blev nöjd då hon fick ha trumsettet vi fick med oss igår för sig själv en stund (inlägg om det kommer så småningom).
Nu ska jag börja baka då jag väntar gäster i eftermiddag.
Ska ha ett Me&I party kl. 15, men få se hur det blir då¨jag fått många avhopp idag på grund av sjuka barn bland annat.
Så är det någon av er som läser detta (känd som okänd) och är intresserade av att komma så hör av er under förmiddagen till min mail, före tolv då säljaren som kommer har långt att åka så jag hinner förvarna om det blir inställt.
// Sargit

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

Det var en fin och läcker kalender!!

Lina sa...

När jag sa till Emma att hon skulle tända ljuset på vår kalender, gick hon och hämtade braständaren. :)

Kalendern blev fin. Misstänkt lik vår, bara! ;)