måndag 29 november 2010

Måndag igen, vart tog helgen vägen?

Då var det dags för en ny vecka.
Numera har barnen nästan slutat fråga efter nappen på dagtid och på morgonen lägger de självmant nappen på hyllan då jag ber dem, för bara några dagar sedan var det skrik och protester då man tog nappen ifrån dem.

WilliamÄLSKAR att dansa.
Då jag kom hem från jobbet så lekte familjen min med trumsettet igen.
Sanna läste bok och William dansade till musiken.
Så sött då William vill dansa med Sanna som inte vill dansa med honom och han fortsätter försöka genom att försöka få tag i hennes händer och hon bara flyttar sig och säger bestämt "neejjjj".
Då inte Sanna ville så övertalade han mig att dansa med honom.
Men då ville Sanna minsann ha mamma för sig själv och försökte gå emellan, så vi dansade alla tre fast inte tillsammans, nänä det går inte. Jag fick turas om att dansa med barnen.
Efter en stund så skulle jag ut i köket för att värma lite middag till mig, då blev William ledsen då han blev ensam kvar i rummet, han ville ha publik då han dansade!
M-P lyckades få honom på bättre humör med lite busande.

Numera så fort vi sätter oss vid bordet så vill barnen att jag ska tända ljusen, inte bara den på bordet utan även dem i ljuskronan.
Båda är nog mest ute efter att senare få blåsa ut ljusen, så söta de är båda två då de försöker.
De verkligen blåser med hela munnen.
Lyckas ibland och ibland tar mina krafter slut, då jag ju måste lyfta dem högt upp, att jag hjälper till att blåsa.

Ikväll bestämde jag mig för att ta ett bad, har inte gjort det på länge.
Så skönt att ligga och lata sig med en god bok i handen.
Förr läste jag ut minst en bok om dagen, numera är jag glad om jag hinner med en per termin...
Inte för att böckerna är mindre intressanta än förr, men mina ögon orkar inte hålla sig vakna riktigt numera.
Men den här nya jag började med verkar lovande.
Ska lägga mig tillrätta nu i sängen och läsa ett kapitel till, eller två...
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Du får berätta om den var nåt att läsa