söndag 21 november 2010

Baka baka liten kaka...

Inatt vid halv ett blev jag klar med bakandet av denna "lilla" bulle.
Idag efter frukost dekorerade jag den med glasyr och florsocker, ser riktigt gott ut måste jag säga.


Men hur den smakar återstår att se, det får mina gäster avgöra som anländer om en timma (mer om det senare), men den är väldigt, väldigt söt då jag råkade mäta fel med sockret till vaniljkrämen (jepp, har gjort den också helt själv).
Min kära familj får inte stanna kvar hemma i eftermiddag, de ska istället iväg och fika hos barnens morfar.
Men de ska få med sig en smakbit av baket så klart.
Till lunch blev det pannkaka och då jag påbörjade smeten så ville båda barnen hjälpa till, det fick dem.
Som ni ser så är barnen påklädda men lilla jag har inte hunnit med det än, hela förmiddagen har bara försvunnit.
Här häller William i mjölet...
 medan Sanna rör om smeten.
 Riktigt duktiga hjälpredor, envisa också för då smeten var klar och skulle i formen så blev Sanna arg för hon ville röra mera...
Men hon nöjde sig med att få torka av på spisen och bänken, vilket hon roades av i säkert tio minuter.
Min mamma och syster säger ofta att Sanna liknar just Nadja som liten till utseendet (och till viss del sättet).
Har inte sett det så tydligt förr men på denna bild slog det mig att det är ju en mini Nadja!
Stackars oss föräldrar om hon fortsätter efterapa min syster även till sättet då hon var mer vild än tam min kära syster då hon var liten (har ingen lust att klättra upp i höga träd och hämta ner bitar från nya byxor till exempel, eller vad säger du Nadja ;) )
Nä, nu ska jag plocka fram lite kaffekoppar med mera så allt är förberett sen.
// Sargit

5 kommentarer:

mummu sa...

kiva sargit.arvasin että unohdan.olisit soittanut ja muistuttanut.sama pää kesät talvet.taisin muuten olla juuri silloin öp:ssä ostamassa sitä hyllyä.nyt se on jo koottukin.ei ollut tarkoitus loistaa poissaololla.anteeksi.

Stora Nadja sa...

Äntligen har du kommit i kapp. Tror att du mest har förträngt att din söta lilla sanna är en MINI NADJA. As kul!!! Och ni kommer inte att få det lätt fråga mormor :D Meeee Löööööv!

ankan sa...

Smarriga bullar! Är det receptet från tidningen Buffé?

Familjen Sundström sa...

Ankan: jepp, var bara tvungen att testa den och det blev faktiskt riktigt gott och det var inte svårt heller, jäsningen bara som tar sådan tid ;)
// Sargit

LIna sa...

Emma tittade just på sista bilden och sa "Anna!"
:)