måndag 19 november 2012

Trött dag

Det är mysigt då barnen kommer och lägger sig bredvid oss på natten och jag har inget emot det i vanliga fall, men att ha feberfrossa och svettningar under natten gör att det gosiga mest vart jobbigt.
Sanna kom och la sig vid midnatt bredvid mig och strax därefter vaknade Janiina varvid M-P lyfte upp henne och la henne mellan oss, på min andra sida.
Nåja, inte mycket att göra åt men mycket sömn blev det inte för min del med ett barn nära på varsin sida om mig.
Förmiddagen var jag rätt trött men fixade frukost med mera till barnen i alla fall. Min mamma kom förbi en sväng också med lite grejer så fick sällskap under frukosten med barnen.
Då Janiina skulle sova före lunch så somnade jag också.
Är så glad att Sanna och William kan leka fint ihop och roa sig själva utan att jag behöver vaka över dem hela tiden.
De kom in då och då och ville ha hjälp att klä av eller på någon docka.
Efter lunch däremot så var de less på varandras sällskap, som vanligt på måndagar, så jag satte igång barnkanalen åt dem till slut då jag lyssnat nog på deras bråk.
När M-P kom hem så körde han William till mummu och Sanna till dansen, men hon vägrade tydligen att vara med visade det sig så hon fick också åka till mummu.
Stortrollen skulle nämligen sova över där och så ska mummu köra dem till dagis imorgon.
Janiina var på strålande humör och gick på upptäcktsfärd i huset.
Hittade henne i hallen vid ett tillfälle där hon pratade med sin spegelbild.

Efter mellanmålet, som hon inte ville ha något av nästan, så lekte hon en stund innan hon till slut slocknade i min famn i soffan.
Mys på hög nivå.
Strö tittade på tv, där det inte kom något intressant egentligen, fram till jag försökte väcka henne.
Svår väckt var hon fast hon sovit i nästan två timmar!
Resten av kvällen gick fort. Efter middagen åkte M-P iväg och hälsade på en vän och jag tog ett bad med Janiina.
Första gången vi badade tillsammans tror jag, duschat har vi gjort förr men bada gillade hon verkligen!
Hon brukar inte gilla duschen eller badet i början medan vattnet fylls på men då hon satt hos mig så var det inga problem. En myskväll hade hon och jag tillsammans.
Blev senare läggning än vanligt då hon sov så länge på eftermiddagen, men ändå ville hon inte riktigt somna.
Hade planen att börja slå in julklappar nu då stortrollen inte var hemma, men får ta det en annan gång istället. Passade på att jobba lite i förebyggande syfte ifall jag inte är frisk till imorn.
Men nu ropar sängen på mig, igen. Den har gjort det ofta idag...
// Sargit
P.S.
Idag gratulerar vi min syster Heidi på hennes födelsedag! Hoppas du har det bra i världen!
Paljon onnea Heidi!

Inga kommentarer: