söndag 11 november 2012

Loppis och farsdag

Tiden gick fort på loppiset idag och jag lyckades sälja såpass att bordet blev betalt och lite till.
Jag lyckades hålla mig ifrån att titta runt för då skulle jag säkert kommit hem med mer saker än vad jag hade då jag åkte dit, hihiii.
Men i ögonvrån såg jag något som jag vet att barnen skulle gilla och till min tur så kostade den bara 5kr så den fick följa med hem.
Då allt var slut och vi höll på att bära ut grejer så fick jag i ögonvrån se en finsk barnbok i en låda.
Jag frågade snabbt vad de skulle vilja ha för den varvid mannen säger "du får den" och la den i den översta lådan jag bar i mina armar. Glatt tackade jag väldigt och gick vidare.
Vid nästa varv fick jag i ögonvrån syn på en till likadan som den jag köpte för 5kr.
Frågade vad kostar den och får till svar "jasså, är det du igen" från samme man som gett mig boken.
Skrattande sa jag att jag självkalrt kan köpa den denna gång. Jag bar kartongerna jag hade i famnen ut till bilen och återvände till mannen och erbjöd 20kr för den (då jag inte hade mer än så smått).
Till min glädje så var det ok, skulle säkert fått den för mindre också misstänker jag...
Då jag skulle hämta hem barnen från mummu, dit även Janiina blivit lämnad då M-P skulle på match, så ville inte William följa med oss.
Så vi tjejer åkte hem själva.
Sanna blev väldigt glad åt loppis fyndet jag gjort som ni ser.

Då vi hade lite pyssel med bilar så fick M-P låna min mammas bil till matchen och då han åkte dit för att byta till Kian fick han med sig William också.
Barnen gav glatt sin pappa de presenter som vi slagit in i fredags, vilket William redan avslöjat samma dag.
Så här glad ser världens bästa pappa ut som äger!
En lycklig far gosar med barnen.
Sanna var väldigt kramgo idag, hon ville inte bli fotad längre dock men hon ställde upp och visa M-P:s andra present.
Till kvällsfika blev det lite mackor och tårta (som min mamma bakat).
På kvällen var jag så slut att jag inte ens hann mer än tänka tanken innan jag somnade på soffan.
Knappt en timme senare förflyttade jag mig till sängen och då var klockan strax efter tio.
// Sargit

Inga kommentarer: