fredag 16 november 2012

Öppnis och bortbjudna på middag

Vi var rätt trötta allihopa på förmiddagen. Hittade Sanna och William mysandes i Sannas säng efter frukost. De höll på att rita för varandra, fast just vid detta tillfälle så höll Sanna på att "skriva".
Efter ett tag tog jag med mig barnaskaran till Maxi en sväng för lite handlande inför helgen. Vi började med korv med bröd lunch.
Och då M-P hade ett ärende på jobbet som han var tvungen att fixa så stannade han till på maxi på hemvägen och tog med sig våra kassar medan jag fortsatte till Valsta kyrkans öppnis.
Då vi parkerat så såg vi ett bekant ansikte som barnen glatt vinkade till.
Idag ville Sanna och William rita och inte vad som utan de ville rita hus. Och då de ville ha raka linjer så visade jag dem hur man kunde "fuska" lite istället för att göra det åt dem.
De hajade direkt och fortsatte att rita med linjal och penna-som-linjal ett bra tag.
Janiina härjade runt som vanligt. Böcker var något som intresserade henne något väldans.
Till mellanmål fick Janiina smaka på riskaka för första gången.
Först var hon lite misstänksam men sen verkade hon gilla det, så jag köpte riskakor hem senare...
Vi var sen länge bjudna hem till Fayeza på middag, men M-P som fortfarande var risig fick stanna hemma.
Barnen hade jätteroligt och lekte både nere och uppe på övervåningen.
Blev lite sen kväll men till slut kom vi till sängs allihop.
Tack för en trevlig kväll och god mat Fayeza!
// Sargit

Inga kommentarer: