söndag 4 november 2012

Jejj!!! Tillgång till bilder igen!

Nu har jag lyckats föra över bilderna från min telefon.
Förde över de till makens minneskort och därifrån till datorn.
Nu har jag minneskortet i telefonen och förhoppningsvis sparas allt där automatiskt så är det bara att ta ut det och stoppa i datorn sen vid tömning.
Men nu till det jobbiga/tråkiga/ men ändå roliga: Har ca 280 bilder att gå igenom från ungefär mitten av oktober!
Vi har varit bortresta denna vecka, kom hem igår kväll och idag var vi på 4-årskalas.
Så dator tiden har varit nästintill obefintlig, kollat bara facebook via mobilen under veckan.
Nu har jag alltså en hel del att läsa ikapp på bloggar jag följer samt att uppdatera här på vår blogg.
Förhoppningsvis hinner jag få till något under morgonkvällen men just nu orkar jag inte sitta mer vid datorn.
Vi mår bra allihopa i alla fall och imorgon är vi åter tillbaka i vardagen.
Sanna och William kläcker ur sig en massa roliga meningar och kommentarer på löpande band nu för tiden, nästan så jag skulle vilja spela in dem hela tiden för att inte glömma allt roligt de kommer på.
Och varje gång de sagt något kul så tänker jag att det här måste jag komma ihåg att skriva ner, och i nästa stund kommer de med ännu fler roliga meningar/kommentarer och då är det andra redan glömt.
Fort går det.
Men en rolig historia kan jag dela med mig av i alla fall.
Då vi var i Umeå höll barnen på att berätta den roliga historien om tomaterna som gick över vägen.
De utvecklade den till massa annat också och kulmen kom då William plötsligt säger så här:
"Två tomtar gick över vägen, då kom en bil och körde över den ena. Den andra tomten säger då kom nu skägget!" varvid vi blir så häpna att han kommer på något sådant själv att vi alla brister ut i asgarv, även barnen.
William är även väldigt duktig på att hitta på sagor och han berättar dem med stor inlevelse, med hela kroppen.
Mycket "äta upp" och "förskräckligt" och "STOR" som upprepas i han sagor. Helt underbart att få lyssna på honom.
Nu ska jag försöka komma i säng då Janiina ännu inte anpassat sig till vintertiden, så väckningen blir tidig...
// Sargit

Inga kommentarer: