söndag 18 november 2012

Mamma däckad

Då var det min tur att åka dit. Har tillbringat största delen av eftermiddagen med att frysa trots två tjocka täcken och massa kläder på. Misstänker halsfluss men fick inte boka tid till närakuten då det var för tidigt för att det skulle visas något på proverna. Får vänta till tidigast onsdag eftermdidag ifall jag inte blir bättre för då är M-P hemma tidigare hemma, för jag vägrar släpa med mig alla barnen till läkarn själv då jag knappt orkar stå upp.
Få se hur jag löser lämningen på tisdag ifall jag inte är bättre...
Fick halvslumra i soffan mest hela eftermiddagen medan min älskling städade, tvättade, skötte maten och barnen. Jag har tur jag som har en sådan underbar make!
Barnen verkar ha förstått att mamma är sjuk och jag har fått en del omvårdnad av dem i form av pussar, kramar och upp passning.
Orkar inte så mycket mer men återkommer om helgens bravader då orken har återvänt.
Avrundar med något roligt som William sa idag:
"Då pappa var liten så fanns det inga dinosaurier, men när vaari (= morfar) var liten DÅ fanns det dinosaurier".
// Sargit

1 kommentar:

Anonym sa...

Istiden var ju jätte kall, men nu är lite bättre klimat.... Ha ha haa....

Det är roligt att höra hur smmåttingarna tänker :)

Urgammal vaari