onsdag 14 november 2012

Maken sänkt

Jahaja. Då var det dags igen. Maken har fått halsfluss fick han konstaterat hos farbror doktorn imorse.
Jag som verkligen sett fram emot en hel lång dag på jobbet utan barn fick lov att planera om och pussla lite i alla fall *suck*.
Hann jobba förmiddagen i alla fall, med ett kort stopp hemma för att hämta Janiina som fick återigen hänga på mitt jobb på öppnis medan jag planerade med en kollega inför kvällen.
Det är verkligen synd om min älskling, så sänkt han är.
Men inte är det lätt för mig heller.
Får lite dåligt samvete både för att jag lämnade honom själv med barnen på eftermiddagen (hade fått Janiina att somna iaf) för att gå till jobbet och för att jag inte hunnit med allt jag skulle på jobbet idag.
Även om jag hade ordnat så att min pappa skulle leverera pizza-middag till min familj så maken slapp tänka på det.
Men så är det, bara att gilla läget. Nya tag en annan dag.
Hade en trevlig kväll på jobbet i alla fall.
Fick med mig trevligt sällskap hem också då vår vän Marina är och hälsar på sin mamma.
Så hon mötte upp mig på mitt jobb och sedan fick hon lyssna på finska sagor och barnens protester från sängen som "vi VILL inte sova" med mera.
Under pauserna, och till viss del under greys och skandal, så han vi med mycket snack.
Länge sen vi hann umgås så här. Bara vara.
Tack för det Marina, det får vi göra om.
M-P gav upp rätt tidigt på kvällen men Marina och jag gav upp först närmare tolv.
Och nu har jag haft min lilla kvälls/nattstund vid datorn och ska krypa ner i sängen.
Blir en lång dag imorgon också. Hoppas hoppas att min stora älskling mår bättre imorgon...
// Sargit

Inga kommentarer: