fredag 30 november 2012

Snölycka

Gissa om barnen var glada då de vaknade!
De kunde knappt vänta till de fick gå ut, men de började med lite legobyggande först.
Så efter frukost fick de på sig kläderna och ut i snön och fortsätta rulla på snöbollarna vi påbörjade igår på.
Jag och Janiina stannade inne i värmen men tittade på via dörröppningen och köksfönstrena då och då.
Kul hade de! De kröp runt och hade sig och vi hörde hur de njöt av snön.
En gång i början så sa William "du får hämta en morot och russin mamma. Här är snögubbens huvud" och så visar han upp den lilla snöbollen han hade i handen... Lyckades få honom att fortsätta rulla runt den ett tag till i alla fall.
Tittut! Sa Sanna till oss via köksfönstret.
Länge var de ute, men mot slutet så började de bråka och "brottas" i snön så då fick de komma in.
Rättelse, jag fick gå ut och lyfta in dem... Men innan dess trivdes de bra ute själva.
Då ryggen kändes bättre idag så glömde jag ta medicinerna på morgonen, inte bra då jag fick lida för det senare...
Blev en hemma dag för oss då jag små plockade lite och vek lite tvätt med mera.
På eftermiddagen spelade jag och barnen spel, först "äppelspelet" och sen yatzy.
När M-P kom hem från jobbet fick han och Sanna åka iväg för att handla.
Under tiden vilade jag och William vid tv:n en stund innan jag satte igång med kvällens middag; hemma gjord pizza.
Senare på kvällen medan resten av familjen hade fredagsmys så åkte jag iväg för att nattvandra.
Var skönt att få gå ute i den friska luften, kanon väder för en lång promenad men det verkade inte andra tycka då det inte var så mycket rörelse ute.
Jag gav dock upp rätt tidigt, redan halv tolv, mest på grund av ryggen.
Måste ju inse mina begränsningar...
// Sargit

Inga kommentarer: