lördag 10 november 2012

Fullspeckad lördag

Det är så typiskt att då något roligt ska hända så sker de samma dag.
Vi började dagen som vanligt med att jag åkte till bibblan för den finska sagostunden medan resten av familjen styrde bilen till knytteskogen.
Men då det kom bara ett barn idag på sagostunden (och de dök upp av en ren slump) och då de var tvungna att gå tidigt så slutade jag en kvart tidigare, så jag hann också hälsa på i skogen.
Jag möttes av flera barn (och en av de vuxna) som målat sina ansikten, men inte våra troll.
Därefter fortsatte familjen, utan mig, ut till skepptuna för att fira Benjamin som skulle ha 1års kalas idag. Själv åkte jag till jobbet och började förbereda inför tvillingträffen.
Svärmor kom förbi också med sin vän. De var nere för att gå på matmässan och hade tagit dagen "ledigt" för att passa på att hälsa på hos oss.
De kom precis då vi hade tvillingträff så de fick vara med där.
Väldigt trevligt hade vi även om Sanna och William mest la pussel med farmor och hennes vän.
Båda trollen vägrade vara med på gruppbilden vi tog.
Efter träffen körde M-P Sanna och William till mummu (de skulle få sova över där) medan farmor med vän promenerade med Janiina till min pappa och Helena.
Själv, efter undanplockningen, åkte jag till förrådet och packade bilen inför loppisen i Komethallen som jag skulle till på söndag.
Jag gick till mamma för att hämta klädställningar som jag skulle ha med.
Då möttes jag av en glad Sanna som gjorde sitt bästa för att äta slut på all choklad i adventskalendern som mummu köpt åt henne.
"Det är lördag mamma, då FÅR man äta godis" var hennes svar då jag frågade vad hon gjorde.
Nåja, vad säger man på det. Men hon får ingen ny kalender i alla fall.
Då jag var klar med loppis förberedelserna (hämtade även grejer från Katrin som skulle med mig på loppiset) så åkte jag hem och bytte plats till andra bilen.
M-P, min pappa och Janiina hade nämligen flytt fältet då de andra skulle öppna surströmmingsburken så de väntade på mig hos oss.
Vi åkte sedan och åt ute på "Fyra små rätter".
Gott var det. Provade friterad glass till efterrätt för första gången men friterad banan är mycket godare.
Senare samlades vi alla hemma hos oss, till och med Roy fick följa med.
Då Janiina skulle få pyjamas på sig blev hon distraherad av Roy som hon gärna ville "klappa".
Min pappa, Helena och Roy.
Janiina ville INTE sova ikväll, istället var hon social med oss vuxna.
Svärmors hand kom med på bild men tror inte att jag får dela med mig av de andra bilderna jag tog på henne...
Då våra gäster begivit sig av så somnade Janiina till slut i sin fars armar.
M-P ser också ut att somna närsom, fast timmen inte var så jätte sen.
Jag och min älskling roade oss sedan för att packa upp och gå igenom reglerna i expansion spelet vi köpte i Umeå.
Ser verkligen fram emot att spela det. För er som inte vet det så är vi helt fast i Settlers från Catan.
Vi kom i säng ovanligt tidigt, men o andra sidan skulle jag ju upp tidigt på söndag.
// Sargit

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

Tack Sargit för att du tänkte på det ....det finns bättre kort att titta på!!! Kram till er alla

Familjen Sundström sa...

hihii... kan maila dig dem, Anci, så får du avgöra själv ;-)
kram
sargit