torsdag 8 november 2012

Feber i huset

Förra natten började Williams feber och på morgonen visade det sig att både Sanna och William åkt dit.
Så det blev en hemma dag för oss med mys i soffan framför "Bamse" och senare "Young Einsteins".
Min pappa kom förbi med Roy en stund för att se efter barnen medan jag åkte åkte fram och tillbaka till jobbet en sväng.
William ville inte ha mat alls och var grinig mest hela dagen.
Sanna var inte heller på solskens humör men hon åt i alla fall.
Istället för att äta lunch så somnade William i fåtöljen och sov sedan medan jag och Sanna såg på vår bröllopsfilm då hon flera gånger nämnt att "jag vill se då ni giftade er".
Många frågor kom det, men det verkade som att hon tyckte det var kul att få se det då hon ville se den igen senare (men lyckades styra hennes tankar åt annat håll).
En av frågorna som kom var återigen "vart var vi då?".
Mitt i allt då vi satt bredvid varandra så började Sanna klappa mig på magen.
Efter en stunds eftertanke sa hon "Vad stor mage du har mamma. Finns det en bebis där inne kanske?" nope svarade jag, mamma är bara lite tjock om magen. Hihii...
Någon som var på gott humör var Janiina. Hon röjde runt ordentligt både i vardagsrummet och på sitt rum, helt själv.
Det var bara före sovdags som hon var lite grinig.
Det märktes helt klart att de var ur gängorna, mina älskade stortroll.
När M-P kom hem så var William lite piggare medan Sanna som inte sovit något var jättetrött.
Det blev lite bus/mys i soffan för dem, och som ni ser så fick de leka med pappas iphone då de frågade så snällt. 
Janiina lyckades få tag i vattenskålen på bordet med resultatet att hennes body blev väldigt blöt, liksom bordet och mattan.
Här visar hon upp en ny stil då jag inte orkade resa mig och hämta en ny body åt henne, mini-Obelix såg hon ut som ett tag (innan byxorna gled ner igen).
Kvällen fick min familj tillbringa utan mig medan jag var på jobbet och sen passade jag på att kvällshandla igen.
Alla tre barnen verkar sova väldigt oroligt men stortrollen känns svalare i alla fall.
Hoppas febern är borta imorn och att barnen är på bättre humör.
// Sargit

1 kommentar:

Annika - drömmen om 11 barn sa...

Behöver du en ny bilbarnstol??
Jag tävlar ut en i min blogg, en Britax!

http://nilssonpettersson.blogg.se/2012/november/tavling-vinn-bilbarnstol-och-extratavling.html#comment

Sen tävlar jag även ut ett presentkort och en åkpåse från Buppa Brand :)