tisdag 20 november 2012

Hemmafru dag

Tog en sista dag hemma för att kurera mig. Ingen feber men halsen gör ont än...
Då stortrollen sov över hos min mamma så behövde jag inte ens kliva upp och lämna dem till dagis.
Janiina var snäll nog att låta mig sova till hela 7.30!
Hon var väldigt glad och pigg på förmiddagen så hon somnade snällt, nästan utan protester, först vid halv tolv. Men då sov hon i nästan en och en halv timma så lunchen blev sen...
Under tiden så hann jag se på nästan två filmer: "Mitt stora feta grekiska semester" och "Bambi 2".
Båda var väldigt bra filmer måste jag säga.
Under tiden tog jag hand om tvätthögen med storlek 74 som var torrt.
Före bild:
 Efter bild:
Fick dock en känsla av att vi saknar lite av de kläder som Sanna och William hade i denna storlek, vissa plagg jag vet vi hade två av fanns bara ena paret och så var det några kläder jag kom ihåg att de haft på sig i denna storlek som inte fanns någonstans. Inte för att Janiina saknar kläderna men just dessa var ju några av de favoriter jag hade med Sanna och William...
M-P kom hem med några kartonger från jobbet, som är perfekta att packa barnkläder i inför loppis, blev några över så barnen lekte lite med dem.
Jag hann plocka undan 68 storlekarna och få in 74 i lådorna.
På kvällen sa William "Jag vill inte sova i sängen, jag vill sova i en låda" och envis var han.
Efter tandborstningen gick han helt sonika och la sig i en låda.
Men som vanligt så tog det lång tid för trollen att somna.
De sprang bland annat och visade sina ritningar till mig.
Här har William ritat våran bil,
 och här har vi en dinosaurie.
Då M-P hade nattat Janiina så började jag sätta igång med kvällens uppdrag, baka bullar!
Gick rätt fort och goda blev de. Den sista tredjedelen av degen blev med hallon/granatäpple marmelad då min smör/kanel/socker röra tog slut och jag orkade inte fixa en ny.
Mums vad goda de var även om de var svåra att få hela in i bullpappret...
Långt efter midnatt, närmare två, kom jag till slut i säng.
Mest för att jag fastnade vid tv:n och datorn en stund och för att jag fick avrunda kvällen med att ta hand om en liten "olycka" som hänt i en av sängarna...
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Först å främst så tycker jag att du inte är nå snäll som lägger ut såna bilder på go´bullarna. Jag drunknar nästan ;)
För det andra är jag verkligen imponerad av att W kan rita så bra på de där plattorna, jag tycker inte det brukar vara det lättaste =)