fredag 9 november 2012

Hemma fredag

Blev en hemma dag för oss. Barnen mådde bättre och var på gott humör men jag var rätt sliten då det blev lite sent på kvällen för mig.
Sanna och William har börjat sova lite oroligt så blev några besök där inne och sen fastnade jag med tv:n helt enkelt.
På förmiddagen försökte jag få Janiina att sova lite.
En timme senare såg det ut så här:
ytterligare en halvtimma gick och då såg det ut så här:
 Medan Janiina sov så blev det lunch till oss och sen lite pärlande.
Sanna och William var så stolta över att de orkade göra dinosaurien/fjärilen helt färdiga.
Då frågade jag dem om de ville ha dem kvar vilket de ville, så jag visade dem hur man stryker dem.
Så här glad blev William för sin dinosaurie.
För övrigt så har barnen lekt rätt bra själva, vi har suttit och ritat med ritbrädorna, vi (fick hjälp att fylla maskinerna) har tvättat alla våra sängkläder och så har vi gjort hemma gjord pizza till middagen.
Tyvärr hann jag inte njuta av den med familjen då jag skulle på styrelsemöte med dansen denna gång.
Avrundade kvällen med filmen "The phantom of the opera" som jag inte sett på flera år.
Älskar verkligen musiken i den, vore häftigt att se den på scen.
// Sargit

Inga kommentarer: